Web Analytics
Jump to content

kjapt spm om strengar

Jens-K
 Share

Recommended Posts

Spørs på fire ting-

Hvor nøye er du?

Hvor stiv er halsen?

Hva slags strenger skifter du til og fra (merke)

Er det snakk om flytende stol?

En kombinasjon av svarene avgjør om svaret er ja eller nei.

-Eg er ikkje supernøyen, so lenge det ikkje blir heilt bort i hampen

-Har ikkje kunnskap til å svare

-Skiftar ikkje merke

-Two-point vintage Fender stol

Enig i Greener siden det er den stolen du har. Men hvis strengehøyden og krumming var "i meste laget, men helt greit" før strengebytte, er det ikke sikkert at du trenger å justere trussrod. Vent i allefall et par- tre dager, så halsen får gått seg til. Tremoloen kan du justere inn med en gang.

Hvis han går fra 009 til 010 blir vel strengehøyde og krumming enda større/verre?

Jeg blir alltid forvirra jeg :P Har en LP, og da sier en som går på musikklinja at jeg bare kan bytte strengetykkelse uten å stille på no, men de i butikken sier man må justere bla bla, men de sier ikke hva for de skal gjøre det, så dem tjener penger.. x)

Jeg blir alltid forvirra jeg :P Har en LP, og da sier en som går på musikklinja at jeg bare kan bytte strengetykkelse uten å stille på no, men de i butikken sier man må justere bla bla, men de sier ikke hva for de skal gjøre det, så dem tjener penger.. x)

Du må gjerne justere ørlite grann på truss rod på en LP, men det er altså det. Med mindre du skal skifte til veldig mye tykkere strenger da. Det kan f.eks gi behov for å file opp sporene i nut (oversadel)