Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

rart på vai-gitar


ErikL

Anbefalte innlegg

så bilder av en steve vai signaturgitar nå, og jeg la merke til en ting..

på de øverse båndene ser det ut som treet mellom båndene er pusset vekk og det er en slags grop der...har sett det på en annen gitar og...er det meningen? og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skalpering' date=' det skal visst nok være bedre å spille på, bedre lyd, bedre feel osv, tror det iallefall[/quote']

bedre feel, ja. akkurat det, ja. jeg skal skjære en grop i gitaren min og få så mye feel at det halve kunne være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skalpering' date=' det skal visst nok være bedre å spille på' date=' bedre lyd, bedre feel osv, tror det iallefall[/quote'']

bedre feel, ja. akkurat det, ja. jeg skal skjære en grop i gitaren min og få så mye feel at det halve kunne være nok.

unnskyld at jeg lever, men jeg kom over det på warmoth siden. på toppen av kransekaka så sa jeg "tror det iallefall" dvs. at jeg var litt usikker :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackmore signaturen har også skalloperte bånd. Mye lettere å få lyd ut av instrumentet og lettere å bende. Billy Sheehan har skallopert enkelte halve bånd på sin Yamaha bass. Kan nesten sammenlignes med høye bånd, poenget er at man ikke skal presse strengen ned til gripebrettet bare presse nok til å få tone. Det er stor fare for å presse for mye, og da blir det surt. Men man vender seg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.