Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Sikler litt på en sjustrenger om dagen, men sliter med å finne noe...

Noen som har noen forslag? Vil ikke bruke noe særlig mer enn 5k, men kan jo være at jeg kan strekke meg litt, hvis det skulle dukke opp noe ufattelig fett.

Jo, også har jeg sett at mange sjustrengere har 27"-hals, noe jeg syns er dritt å spille på, da jeg er vant til LP og RG. Et krav er derfor at den helst ikke har lenger hals enn 25.5"...

Halsen burde også være ganske(veldig?) tynn, da jeg syns dette er digg. Ibanez, anyone? Har titta på Ibanez RG1527M, og denne ser vilt fet ut, og passer kravene mine, men jeg finner den ingen steder.. Noen erfaringer med denne/lignende gitarer? :)

Bare å kjøre på med forslag, erfaringer, etc, etc! Jeg sliter som sagt med å finne noe konkret, så trenger litt drahjelp her.

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med min S7320. Tynnere hals og kropp enn det får du ikke. Meget lettspilt, låter fett og ZR-trem er konge.

Betalte rundt 4500kr tilsammen på Ebay fordi jeg var desperat. Men det går an å få det mye billigere viss man er tålmodig.

Lite å finne på bruktmarkedet her i landet. Så et par RG7420 MIJ, men de forsvant fort.

Lurer litt på hvordan gitaren vil låte etter et pickupbytte, noe jeg sannsynligvis får teste om en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt rg7620 eller 7420 kanskje? De selges for en rimelig penge på ebay stadig vekk. Det er omtrent samme gitarer som rg1527 bare at disse har tynnere hals og annen tremolo. 7420 har en helt OK tremolo(kvaliteten varierer på disse) og 7620 har en meget bra tremolo. Selv foretrekker jeg halsen på 1527. Ligger litt bedre i handa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG1527(M) sprenger nok budsjettet mitt, hvis det ikke dukker opp noe brukt.. Er nok derfor RG7321, -7320 og Apex-2(denne så bra ut) som er mest aktuelle akkurat nå. Noen som vet om et sted rundt Oslo det kunne vært mulig å få prøvd disse(evt. sjustrengere generelt)? Syns aldri gitarsjapper har sjustrengere inne, jeg.

Og Schecter har en del fett.. Hvordan er disse i forhold til Ibanez sine? Schecter har vel lengre og tjukkere hals, noe annet det er å nevne? Noen som vet om en sjappe som forhandler Schecter på østlandet, så det kunne vært mulig å få eventuelt prøvd et par?

Ser ut som Agile har en del fete sjuere, óg. Men de har vilt lang hals, da..

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.