Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt effektpanel


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hei

vurderer å kjøpe meg ett effektpanel til under 700.

Er Behringer V-Amp 2 et bra valg?

Takk for alle svar:D

Du driver jo å skal kjøpe deg forsterker, kjøp en bra forsterker med innebygde effekter og forsterkersimuleringer, f.eks en ok Vox modell. Dette er helt tilsvarende det du får ut av en Behringer V-amp bare i bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver jo å skal kjøpe deg forsterker, kjøp en bra forsterker med innebygde effekter og forsterkersimuleringer, f.eks en ok Vox modell. Dette er helt tilsvarende det du får ut av en Behringer V-amp bare i bedre kvalitet.

Hvis man skal ha en forsterker med innebygde effekter burde du være sikker på at de er bra.

Vox har noen bra effekter. Det beste er jo såklart og kjøpe pedadel separat, men det blir jo ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har ett rør, men hvordan er det i forhold til andre "fullblods" rørforsterke?

Det er en modelingforsterker, så det er en forskjell, spesielt hvis du spiller mest med ganske lite vreng. Men hvor avgjørende denne forskjellen er for DEG er det bare du selv som kan avgjøre. Å høre forskjellen når en dyktig bluesgitarist spiller er ikke nødvendigvis så vanskelig, men med meg eller deg bak gitaren ? La oss bare si det slik at lang enklere og rimeligere løsninger ofte er mer enn bra nok.

Folk kan fortelle deg om hva de synes om ulike produkter langt inni neste århundre, uten at du blir så mye klokere egentlig med mindre du prøver produktene.

Du har blitt anbefalt denne forsterkerserien gjentatte ganger i forsterkertråden din, hvilket inntrykk har du selv da ? Jeg postet jo f.eks to videoer med ok lyd.

Og når vi først snakker om forsterkere - ta en kikk på utkastet til en ny artikkel om forsterkere : http://gitarnorge.no/artikkel/192/gitarforsterkere

Mye fin info for en som lurer på såpass mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er bra til Fender Blues Junior?

Vanlige effektpedaler er bra til den forsterkeren, men du kan ikke sitte på et forum å spørre om hvilke bokser du skal kjøpe deg hvis du ikke kan angi effekt typen du ønsker deg engang. Hvis du virkelig skal kjøpe den forsterkeren foreslår jeg at du får den i hus og prøver den litt, så kan du du begynne å tenke på hvilke effekter du ønsker deg.

Vi tar ikke en lengre tråd med 100 anbefalinger av ulike effektbokser her nå. Det er bortkastet tid for deg og for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige effektpedaler er bra til den forsterkeren, men du kan ikke sitte på et forum å spørre om hvilke bokser du skal kjøpe deg hvis du ikke kan angi effekt typen du ønsker deg engang. Hvis du virkelig skal kjøpe den forsterkeren foreslår jeg at du får den i hus og prøver den litt, så kan du du begynne å tenke på hvilke effekter du ønsker deg.

Vi tar ikke en lengre tråd med 100 anbefalinger av ulike effektbokser her nå. Det er bortkastet tid for deg og for oss.

skal ha distortion/gain pedal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.