Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har hørt om susie cain???


Ironmaiden

Anbefalte innlegg

Forsåvidt enig. Men bandet mitt - Aporia - er basert på det gammelgreske ordet aporia (som betyr ingen utvei) så skal vel egentlig ikke si noe. Dem heter forøvrig The Bunny Complex etter forslag fra en engelskmann(vokalisten i Chicago), så det er vel kanskje derfor det er på engelsk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg hører musikken deres slår det meg at jeg kanskje surrer. Muligens er det Mute de har spilt sammen med.

Høres mer sannsynlig ut det. Jaja, samma det. LÅter jo ganske flinke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes Aporia er kult nok, egentlig. heller gresk enn engelsk. jeg er generell motstander av at alle skal kalle seg engelske ting. det blir så svulstig. de kunne gjerne sunget mer på sitt eget språk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da kan de jo ikke slå gjennom i utlandet!(bortsett fra black- death- extreme- latex- og gaymetal som slår gjennom i equador og brazil...)

dessuten er engelsk et språk hvor det er mye enklere å skrive bra tekster, bare se på dina og stina og tina og mina osv, alle deres sanger er med samme rimene, vil ha deg, kom til meg, gå din vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, engelsk er ikke et språk der det er lettere å skrive bra tekster. jeg vet om så godt som null nordmenn som skriver veldig gode engelske tekster (et par unntak finnes så klart). i tillegg er det mange som har så bedriten uttale, og det ødelegger jo det hele. synes ofte nordmenn som synger engelsk blir for pompøst. nei, de skulle holdt seg til sitt eget språk, det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel heller motsatt. Nordmenn generelt behersker ikke det engelske språket like godt som det norske. (Fakta) Dermed begrenses mulighetene, og det blir enda lettere å bruke klisjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det burde jo være dte mest innlysende faktaet noensinne.... men tydeligvis ikke.

og, om musikken er bra nok, er det ikke noe problem å slå gjennom i utlandet uansett. er ikke Autobahn av Kraftwerk på tysk? den var jo en enorm suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest at flere norske rock(merk rock, ikke bare black-metal)-band burde sattse international, da nytter det ikke med norske tekster osv.

norge har band som er på(og er der) vei ut, som f.eks Turboneger, de har gjort navnet sitt kjent I land som USA, noe som er veldig stort...for det er der alle penga ligger.

tror ikke de hadde kommet like langt med norske tekster :wink: (de heter jo TurboNegro i utlandet, så navnet er jo engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.