Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternate/sweep -picking guide


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

usikker på åssen jeg skal øve opp styrka :mellow: noen bestemte øvelser? :ninja:

Å fokusere på styrke kan være litt feil, selvom det ikke nødvendigvis er det. En helt annen innfallsvinkel kan være om du trykker for hardt og upresist, og om du kan øke presisjonen og således få mer tone igjen for mindre trykk.

Jeg påstår ikke at du gjør det, men gjorde dette selv, og tenker således at det kan være greit å sjekke ut av saken. Selv har jeg jobbet veldig med å presist treffe så nær inntil midten av selv båndet som mulig (altså ikke på treet i mellom), og gradvis minske trykket helt til tonen blir dempet, og så øke litt derfra igjen, så jeg finner sweet spot'en der jeg produserer en full tone med minst mulig energi.

Bonusen for meg er at tonen blir bedre med lite trykk enn med mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en bra øvelse for å trene styrke med hammer on og pull offs på http://www.justinguitar.com/. Jeg kan ikke helt huske hva den heter, men skulle ikke være så vanskelig å finne. Jeg begynte med det i noen uker og merket klart forskjell men datt ut av vanen med å gjøre det hver dag.

Denne tråden her har definitivt gitt meg inspirasjon til å trene litt styrke og teknikk, takk kjutte ;)

EDIT: Ble litt irritert når jeg ikke kunne finne øvelsen, så ga meg ikke, så her er den:

http://www.justinguitar.com/en/TE-001-FingerGym.php

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fokusere på styrke kan være litt feil, selvom det ikke nødvendigvis er det. En helt annen innfallsvinkel kan være om du trykker for hardt og upresist, og om du kan øke presisjonen og således få mer tone igjen for mindre trykk.

Jeg påstår ikke at du gjør det, men gjorde dette selv, og tenker således at det kan være greit å sjekke ut av saken. Selv har jeg jobbet veldig med å presist treffe så nær inntil midten av selv båndet som mulig (altså ikke på treet i mellom), og gradvis minske trykket helt til tonen blir dempet, og så øke litt derfra igjen, så jeg finner sweet spot'en der jeg produserer en full tone med minst mulig energi.

Bonusen for meg er at tonen blir bedre med lite trykk enn med mye.

Det skal ganske mye styrke til for å utføre en skikkelig serie med arps, som du som er villmann sikkert kjenner til.

Stamina kan være et bedre uttrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ganske mye styrke til for å utføre en skikkelig serie med arps, som du som er villmann sikkert kjenner til.

Stamina kan være et bedre uttrykk?

Jo, er ikke uenig, men tenkte bare å lansere en annen innfallsvinkel, som ikke nødvendigvis trenger å fortrenge dette med styrke. Tror absolutt det har noe for seg å øve på styrke/utholdenhent gjennom gitarøvelser type legato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en bra øvelse for å trene styrke med hammer on og pull offs på Free guitar lessons - justinguitar.com - Learn how to play Guitar free here!. Jeg kan ikke helt huske hva den heter, men skulle ikke være så vanskelig å finne. Jeg begynte med det i noen uker og merket klart forskjell men datt ut av vanen med å gjøre det hver dag.

Denne tråden her har definitivt gitt meg inspirasjon til å trene litt styrke og teknikk, takk kjutte ;)

EDIT: Ble litt irritert når jeg ikke kunne finne øvelsen, så ga meg ikke, så her er den:

http://www.justingui...1-FingerGym.php

jøss Tyrant, denna funka bra! tok øvelsen ordentlig nøye to ganger, og fy så sliten hånda ble! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss Tyrant, denna funka bra! tok øvelsen ordentlig nøye to ganger, og fy så sliten hånda ble! :D

Jeg vet, er sånn de første gangene, bare se hvor mye fremgang det blir om du gjør det der daglig i noen minutter. Bør begynne å merke forskjell etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.