Web Analytics
Gå til innhold
Green Devil

Ny LTD gitar

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe min 3. el-gitar, og har et budsjett på 12-13 tusen. Jeg har sett mye på LTD EC-1000 Deluxe modellene, og har prøvd de flere ganger, men vil liksom ha noen tips fra folk som har en sånn gitar ;)

Spiller mest Heavy- og Black-Metal, så skal ha EMG på den :P

Jeg blir fornøyd hvis noen sier litt om sine erfaringer med ESP og LTD også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår viss du har baktanker, og det er jo ditt valg om du vil kjøpe ny eller ikke.

Men for å si det sånn, så har jeg spart ca 10 tusen fordi jeg har kjøpt mitt utstyr brukt og som oftest går det bra.

Spesielt når du kjøper av personer her på forumet som har vært medlem en stund og er noekjent ihvertfall.

De fleste erfarne spillere tar godt vare på utstyret sitt.

Men som sagt: Veldig parsomt og lurt å kjøpe brukt.

Men vil du likevel ha ny, så er EC-1000 absolutt en bra gitar for pengene. Vil du kjøpe hos butikk eller ny på nettet?

Sjekk ut: GItarhuset.no De har den til under 10 000kr. Og jeg kan love/garantere deg at det er en seriøs musikkkjede. Det kan mange skrive under på.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forstår viss du har baktanker, og det er jo ditt valg om du vil kjøpe ny eller ikke.

Men for å si det sånn, så har jeg spart ca 10 tusen fordi jeg har kjøpt mitt utstyr brukt og som oftest går det bra.

Spesielt når du kjøper av personer her på forumet som har vært medlem en stund og er noekjent ihvertfall.

De fleste erfarne spillere tar godt vare på utstyret sitt.

Men som sagt: Veldig parsomt og lurt å kjøpe brukt.

Men vil du likevel ha ny, så er EC-1000 absolutt en bra gitar for pengene. Vil du kjøpe hos butikk eller ny på nettet?

Sjekk ut: GItarhuset.no De har den til under 10 000kr. Og jeg kan love/garantere deg at det er en seriøs musikkkjede. Det kan mange skrive under på.

Lykke til :)

Ja, har handla fra Gitarhuset før, og jeg veit de er gode. Men tror jeg skal kjøpe fra butikken. Kjenner en som jobber i butikken på Sandvika, så der kan jeg få kjøpt gitarer som er mye billigere enn de i nettbutikkkene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EC-1000 tl enda billigere enn 10 000? Konge. Da syns jeg du skal gå for det, viss du liker formen og utseendet på den.

Hehe :P

Ja, tror jeg skal det, men vil liksom høre hva folk syns om LTD merket og gitarene deres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken av EC-1000 modellene tenker du på?

Helt personlig synes jeg kanskje de mest perlemorsutsmykkede variantene er litt for jålete for en Black Metal setting :P

Men en EC-1000 VB ville funke da:

EC-1000_VB.jpg

På den annen side - hva jeg, eller noen andre mener betyr i grunn ingenting. Det er hva du synes som er viktig - og det kan jo være kult nok å ha en stil som bryter litt med sjangerstandarden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp brukt ESP og skriv en kontrakt. Er det noe galt med gitaren som ikke er nevnt i kontrakta så har du krav på å få igjen pengene dine. Jeg kjøper aldri nye gitarer ihvertfall. Har sikkert spart over 30000 bare siste året på å kjøpe brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvilken av EC-1000 modellene tenker du på?

Helt personlig synes jeg kanskje de mest perlemorsutsmykkede variantene er litt for jålete for en Black Metal setting :P

Men en EC-1000 VB ville funke da:

EC-1000_VB.jpg

På den annen side - hva jeg, eller noen andre mener betyr i grunn ingenting. Det er hva du synes som er viktig - og det kan jo være kult nok å ha en stil som bryter litt med sjangerstandarden :)

Jeg spiller som sagt veldig tyng musikk, men jeg liker at gitaren har litt farge. Syns det blir litt kjedelig at alt skal være helt sort på scene'n når band som Dimmu Borgir og Kamelot spiller. Så har sett mest på den grønne modellen: EC-1000QM STG ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøp brukt ESP og skriv en kontrakt. Er det noe galt med gitaren som ikke er nevnt i kontrakta så har du krav på å få igjen pengene dine. Jeg kjøper aldri nye gitarer ihvertfall. Har sikkert spart over 30000 bare siste året på å kjøpe brukt.

Ojjj.. Kødder du??!! :blink:

Ja, hade vært en god idé det. Får se hva jeg gjør, men tusen takk for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg spiller som sagt veldig tyng musikk, men jeg liker at gitaren har litt farge. Syns det blir litt kjedelig at alt skal være helt sort på scene'n når band som Dimmu Borgir og Kamelot spiller. Så har sett mest på den grønne modellen: EC-1000QM STG ;)

Liker best transparente finisher der man ser treverket selv jeg (gjerne en lønnetopp ja). Flott valg!!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liker best transparente finisher der man ser treverket selv jeg (gjerne en lønnetopp ja). Flott valg!!! :D

Ja, de er kule :D

Har du en sånn? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.