Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lære seg Gitar


Sjakk

Anbefalte innlegg

Jeg begynte rett å slett med å finne noen sanger jeg likte som ikke hørtes altfor vanskelig ut, og bestemte meg for å lære den sangen, no matter what. Nå skal de jo sies at jeg da hadde spilt bassgitar i 1år før jeg hoppet over til gitar.

Her i kommunen har vi en kjempegod kulturskole med lærere som virkelig vet hva de driver med og som er flink til å se hva den enkelte har utbytte av å lære seg. Du kan jo undersøke om det er kulturskole som tilbyr gitarundervisning i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg Rocktronds råd og gå for justinguitar.com, hvis gitarlærer er vanskelig og finne.

Der finner du alt du trenger, også kan du etterhvert bare søke etter

leksjoner på YouTube, f.eks. "Fade To Black Tabs", ettersom det virker som du er Metallica-mann ;)

Men er som sagt fint å ta litt begynner-greier med ovennevnte først, er innpå der mye jeg.

Som du skjønner, gå for internett!! Videoleksjoner er klart best.

Endret av yelf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg Rocktronds råd og gå for justinguitar.com, hvis gitarlærer er vanskelig og finne.

Der finner du alt du trenger, også kan du etterhvert bare søke etter

leksjoner på YouTube, f.eks. "Fade To Black Tabs", ettersom det virker som du er Metallica-mann ;)

Men er som sagt fint å ta litt begynner-greier med ovennevnte først, er innpå der mye jeg.

Som du skjønner, gå for internett!! Videoleksjoner er klart best.

Husk også referanser om du skulle finne en lærer.

Når en begynner, ser alle ut som å være gitarguder, og det er

derfor viktig at noen med peiling ser til at du ikke betaler for vranglære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en akustisk gitar, tok et 10 ukers kurs, og så kjøpte jeg en billig el-gitar, øvde 1 år, og nå kan jeg spille de fleste Iron Maiden og Mettalica sangene (med solo'ene) utenatt. Det funka bra for meg :)

Hvis du kan spille de fleste Iron Maiden og Metallica låtene etter 1 år er du noe av et unikum vil jeg si..

Bare antallet alene, Iron Maiden må jo ha laget rundt 150 låter i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lærte meg noen enkle basic grep, som A Am B Bm C D Dm F Fm G etter det kan du jo selvfølgelig bygge på å lære deg mer, men etter jeg lærte meg noen grep tok jeg å lærte meg sanger med tabs der du holder grep og bare flutter på noen fingre. første sangen jeg lærte meg var House of the rising sun av The Animals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg vil anbefale på det sterkeste, er å skaffe deg et program som heter Guitar Pro. Hvis du har pengene, that is. Jeg hadde (og har fortsatt) problemer med å lese tabs i riktig tempo, osv osv, og der hjelper GP meg veldig. Dette er et program som spiller tabs'a høyt med trommer i bakgrunn og liknende. Dette avhenger selvfølgelig av å få bra tabs. Til dette vil jeg anbefale Ultimate-Guitar.com.

Når du spiller alene hjemme, anbefaler jeg deg å lære deg sanger du liker selv. Noen av de første sangene jeg prøvde å lære meg var Fade To Black, Iron Man og Fear of the Dark. Disse var litt vel vanskelige, men morsomme uansett.

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt hos en lærer så fort som mulig, og øvd så mye som mulig uten at du går lei.

Jeg ser at de andre har anbefalt justinguitars.com,+1.Kjempe bra side masse og hente der.

Øving med metronom er også en god ide.

Du burde også prøve og utvikle gehøret ditt, ved og blant annet og stemme gitaren selv, uten en tuner.

Forrsten: Vil bare si at Guitar Pro ikke alltid er 100 prosent riktig. Hvis du øver etter den veldig mye og den er feil, blir det vanskelig og rette opp feilen.

Ellers er Guitar Pro et kjempe bra program, du må bare sørge for og laste ned noen gode filer.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrsten: Vil bare si at Guitar Pro ikke alltid er 100 prosent riktig. Hvis du øver etter den veldig mye og den er feil, blir det vanskelig og rette opp feilen.

Ellers er Guitar Pro et kjempe bra program, du må bare sørge for og laste ned noen gode filer.

Ja, det gjelder å finne de bra filene. Det finnes mye bra der ute, men også veldig mye dårlig. Som med alt annet:)

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.