Web Analytics
Jump to content

Hvordan halsprofil har Gibson Explorer og Epi Les Paul,

Konnis
 Share

Recommended Posts

Sikler på en strat som ligger her på forumet, men selgeren selger den fordi han ikke fant seg til rette med V-halsen. Hadde jeg gjort det? :D :D spiller stort sett på en runkefjøl (Ibanez), en Explorer og en Les Paul og syns det går greit med alle tre.

Uansett, er det så stor forskjell på halsprofilene? Har lange fingre og burde ikke få problemer med å rekke rundt halsen med mindre det er en skikkelig tømmerstokk.

Svarer kanskje på mitt eget spørsmål nå, men får vel dra ut i butikker og prøve forskjellige v-halser... :P

Classic player 50s eller 60s har vel soft V, så den er litt mer V enn det som er på en slik en.

Classic player har nesten ikke V i det hele tatt, bare en antydning nærmest - soft V betyr nettopp det. Full V har en ganske skarp V kontur og ganske tykk hals, forferdelig å spille på synes jeg. Men det er ikke mange gitarer som har denne halsprofilen. Den strat'en som ligger ute på forumet har vel også en veldig soft V profil om jeg ikke tar feil.

Dette med tykkelse og profil på hals har egentlig ikke så mye med lengden på fingre og slikt å gjøre, det er vel mest bare snakk om smak og behag. Jeg har ganske slanke og ikke spesielt lange fingre, men liker ganske tykke halser i D D/C profil. Ibanez RG o.l. "flat halser" blir jeg absolutt ikke venner med, selv om jeg har prøvd.

Classic player har nesten ikke V i det hele tatt, bare en antydning nærmest - soft V betyr nettopp det. Full V har en ganske skarp V kontur og ganske tykk hals, forferdelig å spille på synes jeg. Men det er ikke mange gitarer som har denne halsprofilen. Den strat'en som ligger ute på forumet har vel også en veldig soft V profil om jeg ikke tar feil.

Dette med tykkelse og profil på hals har egentlig ikke så mye med lengden på fingre og slikt å gjøre, det er vel mest bare snakk om smak og behag. Jeg har ganske slanke og ikke spesielt lange fingre, men liker ganske tykke halser i D D/C profil. Ibanez RG o.l. "flat halser" blir jeg absolutt ikke venner med, selv om jeg har prøvd.

Stemmer at Classic player er ultra soft, tror nesten ikke jeg hadde lagt merke til det om det ikke hadde blitt kommentert. Den jeg har er ikke grusom å spille på så full V tror jeg ikke det er, men den er ikke like soft som Classic playeren. Kan prøve å få tatt noen bilder av selve profilen så godt det lar seg gjøre, men vet ikke om det vil syns så veldig godt.

Men må vel nesten passe meg litt nå så jeg ikke omtrent kaprer denne som salgstråd. :)