Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Leter etter en allsidig gitar!


razorback94

Anbefalte innlegg

Hei, har begynt å innsett at Dean DFH'n min ikke passer til all slags musikk. (Men feier over alt som er av trash og alt av metal :lol: )

Så derfor har jeg begynt å se etter en gitar som jeg kan ha attåt Dean'en min.

Det jeg kommer til å bruke den til er litt rock/pop og litt lettere hardrock.

Helst noe alà Strat- eller LP- form, må ha fast stol, har innsett at jeg bare bruker floyden til å briefe/kødde/osv + At jeg aldri for helt

taket på det å stemme den. ^_^

Budsjettet er fra alt fra 5000kr til 11-12000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel i utgangspunktet gått for en Gibson Les Paul fordi den er mer allsidig enn Strat for meg, men når du har en Dean fra før kan du jo like gjerne ta noe som skiller seg en del ut fra den. Dermed vil vel mitt tips bli en Japansk eller Amerikansk HSS-strat (hvis du går for japansk, legg budsjettet på innkjøp litt ned og bruk 2000kr på å bytte pickups). Men anbefaler deg også å prøve en telecaster og en Hagstrøm Swede (gjerne av den dyrere typen) for å se hva andre merker har å by på. Evt en Rickenbacker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg H-H gitarer (gjerne med coil-split muligheter) er de mest allsidige, om det er LP eller strat form spiller ikke så stor rolle. Det finnes jo noen som prøver å være begge deler også :):

PB-401_MGO.jpg

Ibanez har også mange fine modeller som er veldig allsidige. Har selv en Ibanez Ghostrider som jeg kjøpte nettopp for å ha en allsidig gitar, men denne er desverre ikke i produksjon lengre, men SZR ser ut til å være litt i samme gata:

SZR520_DHS_12_01.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen email av han nå:

Nei egentlig ikke annet enn at jeg fikk den billig selv også..er ikke akkurat så veldig kjent merke i Norge så er vel kanskje ikke så lett og få solgt

Mvh

Vegar

Er vel et ganske bra kjøp dette hvis det er det som gjør at prisen er så lav :-)

Endret av razorback94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.