Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez EGEN18 Herman Li signature


Noerart

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

jeg søkte litt på google og lette etter denne gitaren i norge. og fant denne tråden, og det jeg fant var en gjeng DRAGONFORCE HATERE!!! jeg elsker dragonfore og er direkte lei meg over at ZP Theart (vokalisten) sluttet i bandet. han hadde en fantastisk stemme! men skjønner ikke hvorfor dere hater dragonforce, de er sinnsykt fete, jeg tror dere tenker litt for mye på at de lager veldig vansklige sanger. men det er kult, og de sier at melodien kommer foran det tekniske. de har kongesanger, som valley of the damned, through the fire and the flames, heroes of our time, where dragons rule! dette er EPILEPTISK SHIT!!! KONGEMATERIALE!! disse folka pusher fremtidige gitarister og hjelper til med utviklingen av unge gitarister, og for meg er de en STOR inspirasjonskilde. og hvis dere hører at de spiller noe feil live, så er det fordi de hopper rund og gjør masse stunts, bare for å være kule og ha det gøy. og herman li er kanskje en asian hacker, men han er jo god, skjønner ikke at folk syns han suger. dere som faktisk orker å lese dere gjennom det jeg skriver her er tålmodige. men jeg skjønner ikke hvorfor andre folk ikke liker andre gitarister, og jeg føler at dette forumet har blitt en yngleplass for dragonforce hatere. selvfølgelig, dere har jo rett til å si det dere mener, og det gjør jeg selv nå, men ikke slå så hardt ned på dragonforce fordi de er så teknisk gode. de har vært heldige og fått folk fra hele verden med seg, og derfor har de fått tak i noen skikkelige gode folk. bassisten er fra Frankrike, Herman er fra Kina, Sam Totman (den andre gitaristen) er fra England, Trommisen er fra Scottland, tidligere vokalist ZP Theart er fra (i hvertfall født i) Afrika, og Keyboardisten er ifra Ukraina.

men tilbake til gitaren, den er lekker, med 24 bånd, whammybar, tynn kropp så du kan løfte den opp etter whammyen som Herman. det ser fett ut. med ekstra tilgjengelige bånd nederst og kung fu grip, det er bare konge. den ser skikkelig lekker ut, spesielt i den lilla fargen. det at herman li faktisk BRUKER den gjør den for meg enda mer attraktiv, fordi han sier selv han ikke bruker en "spessiel" en, men han kan bare plukke en ut fra hylla fra en hvilken som helst butikk og spille med den uten noen modifikasjoner, i følge han selv. det gjør meg enda mer sikker på at den er i god kvalitet. skulle selv ønske jeg hadde en gitar med whammybar og 24 bånd, men har "bare" en Gibson Les Paul (elsker den, men er ikke lett å spille på stående, og har ikke 24 bånd eller whammy). hadde ikke gjort noe å få den til neste jul, eller kanskje jobbe noen uker hos pappa i sommerferien. har lest et par reviewer på ultimate guitar, og der står det bare positive ting om den. har lyst til å prøve den. men jeg har spilt på ytterst få gitarer, men så langt må jeg virkelig si at bare min LP har tilfredsstilt mine fingre! og LENGE LEVE DRAGONFORCE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hørt spesielt mye på Dragonforce, akkurat fordi jeg synes det ikke er spesielt bra musikk.

Men det jeg tror gjør at folk "rakker ned" på de er jo nettopp fordi det virker som om de prøver seg på tekniske ting de egentlig burde venta litt med å spille.

Nå sier jeg ikke at jeg er bedre teknisk enn f.eks. Herman Li, men hadde jeg vært like god teknisk som han hadde jeg nok prøvd å få det jeg spiller til å høres clean ut, før jeg faktisk begynte å framføre det både live, og på CD.

Hvis vi tar den klassisk sweep lesson'en som eksempel da...

http://www.youtube.com/watch?v=40avBu25TYA

Jeg klarer ikke å sweepe det der clean, og jeg ville ikke gjort det som lesson før jeg kunne det heller.

Såh, det er det jeg tror folk baserer "hatet" sitt, eller kanskje den litt strenge kritikken sin på.

(Synes virkelig ikke at folk var så "hatende" i denne tråden heller da)

Her er en med flere views, som også er litt morsom...

Uha, ble litt langt og pointless innlegg av meg... Som vanlig.

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel egentlig la dette ligge merker jeg, menmen.

Synes ikke Dragonforce er verken bedre eller verre enn mange andre ting, er helt ok. Det jeg ikke skjønner med Dragonforce og andre lignende band som jeg kan la være navnløse, er at selv om det går i 358, så er det fremdeles særdeles enkle akkordprogresjoner og melodisk sett heelt enkelt. Jeg tok å hørte på de låtene som blir nevnt over her, og f eks verset på den through the fire and the flames er jo en veldig enkel I-IV-V-progresjon. Og jeg mener alldeles ikke at få akkorder=dårlig musikk, jeg liker veldig godt blues f eks. Det jeg ikke skjønner, er at disse i Dragonforce bruker shitload med timer på å øve på å spille fort og teknisk vanskelig, mens låtene er særdeles enkle musikalsk sett. Det hjelper liksom ikke å spille en C-dur-arpeggio over 5 oktaver på ett sekund, det er fremdeles bare C-dur. Hadde de bare brukt en tiendedel av tiden de bruker på å øve gitar på å øve på å lage låter, kunne det blitt ganske mye mer spennende med en gang. Det er den balansen mellom teknisk venskelighetsgrad og kompleksitet på låtene jeg synes er litt merkelig.

Men nok OT for denne gang, det er sikkert en bra gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel egentlig la dette ligge merker jeg, menmen.

Synes ikke Dragonforce er verken bedre eller verre enn mange andre ting, er helt ok. Det jeg ikke skjønner med Dragonforce og andre lignende band som jeg kan la være navnløse, er at selv om det går i 358, så er det fremdeles særdeles enkle akkordprogresjoner og melodisk sett heelt enkelt. Jeg tok å hørte på de låtene som blir nevnt over her, og f eks verset på den through the fire and the flames er jo en veldig enkel I-IV-V-progresjon. Og jeg mener alldeles ikke at få akkorder=dårlig musikk, jeg liker veldig godt blues f eks. Det jeg ikke skjønner, er at disse i Dragonforce bruker shitload med timer på å øve på å spille fort og teknisk vanskelig, mens låtene er særdeles enkle musikalsk sett. Det hjelper liksom ikke å spille en C-dur-arpeggio over 5 oktaver på ett sekund, det er fremdeles bare C-dur. Hadde de bare brukt en tiendedel av tiden de bruker på å øve gitar på å øve på å lage låter, kunne det blitt ganske mye mer spennende med en gang. Det er den balansen mellom teknisk venskelighetsgrad og kompleksitet på låtene jeg synes er litt merkelig.

Men nok OT for denne gang, det er sikkert en bra gitar

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, er ikke noe musikkgeni, og vet delvis hva en oktav er, og det er det eneste jeg kan av musikkteori. men har dere hørt om det enkle er ofte det beste?? det sier rema 1000 en god del ganger, og i mange tilfeller er det sant. enkle vers med simple akkordprogresjoner høres bra ut. dragonforce liker også å pynte litt på versene ved å spille veldig fort, og legge inn noe teoretisk jeg ikke har et navn på. men det høres fett ut i mine ører. selv har jeg mislikt dream theater ganske mye, av samme grunn, det at de hele tiden gjør det så vanskelig og tenker musikkteori hele tiden, selv om musikk ikke burde lages ved teori, men med følelse, og det likte jeg ikke de for, men det har endret seg. det er bare en fase for meg. jeg liker ikke noen, jeg skjekker dem ut, og så begynner jeg å like dem. denne fasen har jeg gått igjennom med dragonforce, dream theater, steve vai og holder nå på med joe satriani. ikke helt keen på fyren, men skal gi han en sjanse! likte deler av sangen chrushing day! og har også sett på signaturmodellen til Sam Totman, en ibanez iceman, den virker ganske kul den også, selv om det ser ut som en vanlig iceman, men den jar en whammybar, og det har jeg et sterkt ønske å kjøpe. en gitar med whammy og 24 bånd.... kanskje jeg burde lage en, tenker en explorer kropp... ok, byggeprosjekt nr 2 er i gang! samme specsa som EGEN18, lett å oppnå de høye båndene, 24 bånd, 21 til 24 scallopert(?, er det sånn det blir på norsk?) floyd rose, gull hardware, men svart kropp... nice!

det ble litt off topic, unnskyld:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.