Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez EGEN18 Herman Li signature


Noerart

Anbefalte innlegg

Som tittelen kanskje sier dere, handler denne tråden om Herman Li's sginaturgitar fra Ibanez. Er ingen stor Herman Li-fan, men jeg må si at denne gitaren virket utrolig flersidig, og jeg er forelska i finishen. Så jeg lurer på om det er noen på forumet her som har noen erfaring med dene gitaren eller andre S Prestiger fra Ibanez? Den ligger på GuitarCenter til 2,499 dollar hvis noen skulle ønske å sjekke den ut.

Jeg lurer også på om noen har noen idéer til erstatninger dersom den skulle bli litt dyr?

På forhånd, takk.

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var jo faktisk en del forandringer på den der i forhold til "vanlige" S- gitarer.

Så spørs det da, om de er så viktige at det forsvarer prisen. Etter vanlig "oversetting" koster denne gitaren rundt 25000 her i Norge. Man får en veldig kurant s, samt noen timer hos en gitardoktor, og en del deler for ti tusen mindre.

Generelt sett er jeg veldig skeptisk til signaturmodeller, da de som regel koster mer enn det gitaren er verdt hvis det ikke hadde vært en signtaturmodell. Man må nesten avgjøre selv om man vil betale for det. "Kung Fu"- grepet tror jeg at jeg klarer meg uten :)

Fin var den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt signaturmodellen til Herman Lee av den enkle grunn at han oppfører seg som en teletubbie på speed.... :P

Helt enig as... Mulig du digger nå, men om ikke lenge vil du se hvor ræva han er- og da er det virkelig kjipt å sitte med en signatur til 25k!!!! :lol:

E: Ser at du ikke digger ,men lag da heller en custom, for din egen skyld :D

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng, ErlendB. Blir omtrent som om jeg ikke skal kjøpe en Citroen, fordi jeg synes Sebastian Loeb har rar sveis, snakker dårlig engelsk og grisekjører hver gang jeg ser han på TV.

Men jeg er fortsatt generelt skeptisk til custom-gitarer, i første rekke i forhold til pris, men også fordi det er en gitar tilpasset en gitarist med en spesiell stil. Det er ikke sikkert det er riktig for meg. "Vanlige" modeller er generelt sett laget for at "alle" skal like dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Mye her jeg ikke har tenkt på, må jeg ærlig talt innrømme! Synes S-modellene til Ibanez virker utrolig fine, både utseende- og spillbarhet-messig. Eneste jeg er litt redd for er overgangen fra neck-through til bolt-on. Men der får jeg nok bare prøve litt først:9 Takk igjen for alle innspill!

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste signaturmodellene til Ibanez har minimale forandringer fra produksjonsmodellene. De som faktisk er annerledes er de som blir bygget av LACS (Los Angeles Custom Shop), men de får vanlige dødelige sjeldent kloa i. Ibanez lever av selge gitarer, og ville ikke godtatt en signaturmodell om de ikke trodde de kunne tjene gode penger på den. Har aldri sett EGen her i landet enda, personlig mer interessert i RG-modeller. Denne er riktignok det nærmeste man kommer en blanding, så langt. :) Husk også at veil- og utsalgspris er to vidt forskjellige ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Mye her jeg ikke har tenkt på, må jeg ærlig talt innrømme! Synes S-modellene til Ibanez virker utrolig fine, både utseende- og spillbarhet-messig. Eneste jeg er litt redd for er overgangen fra neck-through til bolt-on. Men der får jeg nok bare prøve litt først:9 Takk igjen for alle innspill!

~Martin.

Jeg har ikke prøvd andre S-gitarer enn den jeg har, som er en mye billigere modell.

Men jeg var redd for bolt-on jeg også. Men gitaren min er så tynn at det ikke gjorde noe. Det er faktisk lettere å spille på langt oppe på gitaren enn på mange andre gitarer med limt hals eller neck-through nettopp fordi kroppen på S-serien er så tynn.

Nå er det jo forskjell på prisklassene på gitarene og alt det andre, men selve konseptet med S-serien er jo den tynne kroppen så vidt jeg husker.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd andre S-gitarer enn den jeg har, som er en mye billigere modell.

Men jeg var redd for bolt-on jeg også. Men gitaren min er så tynn at det ikke gjorde noe. Det er faktisk lettere å spille på langt oppe på gitaren enn på mange andre gitarer med limt hals eller neck-through nettopp fordi kroppen på S-serien er så tynn.

Nå er det jo forskjell på prisklassene på gitarene og alt det andre, men selve konseptet med S-serien er jo den tynne kroppen så vidt jeg husker.

Ja, det var det som først gjorde meg oppmerksom på S-serien. Tynn kropp=sex;O

Og ja, det er den LP'en der oppe det er snakk om:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.