Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jørn Lande på Hydranten på Hamar


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jørn Lande skal spille på Hydranten på Hamar den niende oktober.

Jornbandet har delvis ny besetning, tror siste rest av Pagans Mind er ute nå.

Jorn Lande - vocals

Jgor Gianola- guitars

Tore Moren - guitars

Nic Angileri- bass

Willy Bendiksen – drums

Jgor Gianola er et nytt navn for meg, men både meritter og lyd på myspacesiden ser da bra ut.

http://www.myspace.com/jgorgianola

Tore Moren er da bestandig morsom å høre, selv om han spiller på Epiphone.. :P

Jeg kommer til å være der. Skulle gjerne ha vært på Rockefeller førstkommende helg også, men siden det er DT- konsert dagen etter blir det for mye styr for meg.

Regner med at dette er en glimrende sjanse til å treffe masse forumitter. Er det mange som sier de kommer, kunne vi kanskje ha avtalt å ta et glass melk eller noe på forhånd? Er det flere som melder seg, kan jeg finne et egnet sted. Vi kjenner hverandre igjen på forumtskjortene!

Bandet "Glow" som skal varme opp, kan også være morsomt å få med seg. det er snakk om en liten reunionkonsert fra et av de småkjente hedmarksbandene fra 90tallet, progstil. Det blir med denne ene konserten, etter det jeg vet, da de er spredt over store deler av Norge til vanlig. De har til og med et medlem fra feil side av Mjøsa.

RETTELSE- Det er IKKE Glow som har reunion. Se kraftig korreks i senere innlegg i tråden. Beklager, det var godt ment. :)

Jan Gisle Ytterdal ( gitar )

Sven Kaare Sunde ( vocal/bass )

Dag Veidal ( keyboards )

Torbjørn Dybsand ( trommer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor du blander sammen Glow og Blind Orphans!

Sven og Torbjørn spiller i begge banda så det er forståelig, vi spiller sammen med Blind Orphans 3Okt.

Blind Orphans var et smått legendarisk progband som ga ut bare ei skive.

Denne konserten er en one off reunion, og det kommer publikum fra så langt unna som Japan(!) for å få med seg denne:)

B.O Består av folk som b.la spiller/spilte i Autopulver, Jack in the box, Hellbillies og selvsagt Glow.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- på hjemmesidene til hydranten står det at Glow skal spille support for Jorn den 9.?

http://www.hydranten.net/

samt at jeg snakket med en kar her om dagen som snakket om Glow og reunion. Skal ikke krangle, dette har du mye mer peiling på enn meg.

Husket ikke navnet på medlemmene i hodet, så jeg rappet infoen her,

http://www.interbooking.no/artikkel.asp?KatID=2&ArtID=81

og mente å se at det stemte? Hvis ikke, er det fint om du korrigerer.

På denne tiden hadde jeg tre små barn, og hørte ikke så mye på musikk. Stillhet var nydelig, de få gangene det var å oppdrive. Rett gjerne opp feil, så skal jeg slette. For min del er uansett Jorn det jeg i første rekke møter opp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- på hjemmesidene til hydranten står det at Glow skal spille support for Jorn den 9.?

http://www.hydranten.net/

samt at jeg snakket med en kar her om dagen som snakket om Glow og reunion. Skal ikke krangle, dette har du mye mer peiling på enn meg.

Husket ikke navnet på medlemmene i hodet, så jeg rappet infoen her,

http://www.interbooking.no/artikkel.asp?KatID=2&ArtID=81

og mente å se at det stemte? Hvis ikke, er det fint om du korrigerer.

På denne tiden hadde jeg tre små barn, og hørte ikke så mye på musikk. Stillhet var nydelig, de få gangene det var å oppdrive. Rett gjerne opp feil, så skal jeg slette. For min del er uansett Jorn det jeg i første rekke møter opp for.

Er nok han karen du prata med som blanda sammen Glow og B.O

Stemmer at Glow varmer opp for Lande, men Glow er et band som har drevet på i mange år så det er ikke noen reunion.

Vi spilte bla med dem på Gjøvik i Påsken i år.

Kjenner folka i begge banda.

Blind Orphans har ikke spilt sammen på nærmere 20år, og de spiller reunionkonsert 3.Okt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok han karen du prata med som blanda sammen Glow og B.O

Stemmer at Glow varmer opp for Lande, men Glow er et band som har drevet på i mange år så det er ikke noen reunion.

Vi spilte bla med dem på Gjøvik i Påsken i år.

Kjenner folka i begge banda.

Blind Orphans har ikke spilt sammen på nærmere 20år, og de spiller reunionkonsert 3.Okt

Blind Orphans som gav ut skive eller demo som het "Blind leading the blind" (mener jeg å huske det var)?

Jeg fikk en kassett da jeg gikk på folkehøgskole av ei jente der - tror kanskje broren hennes spillte i bandet. Var i alle fall helt utrolig bra. Forstod ikke hvorfor de ikke ble større. I de siste årene har den nok havnet bak i skapet ett sted, men ikke fordi jeg er lei av det - bare fordi jeg ikke har kasettspiller lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind Orphans som gav ut skive eller demo som het "Blind leading the blind" (mener jeg å huske det var)?

Jeg fikk en kassett da jeg gikk på folkehøgskole av ei jente der - tror kanskje broren hennes spillte i bandet. Var i alle fall helt utrolig bra. Forstod ikke hvorfor de ikke ble større. I de siste årene har den nok havnet bak i skapet ett sted, men ikke fordi jeg er lei av det - bare fordi jeg ikke har kasettspiller lengre.

Stemmer!

Blind Orphans har den dag i dag en cult following verden rundt.

De var i London og fisket etter en avtale men ting rant etterhvert ut i sanden som det ofte gjør.

Rune Lamøy (dengang het han Hansen). gitaristen startet Jack in the Box sammen med broren Frode etter B.O, Victor Borge var bassist der og spiller i dag i TNT (Frode spilte også trommer der enn periode, en mildt sagt bedre trommis en Diesel Dahl haha)

Jack In The Box sin plate Stigma er jævlig bra, den må du sjekke ut hvis du får sjansen.

Ble litt avsporing men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer!

Blind Orphans har den dag i dag en cult following verden rundt.

Kult - joina Facebook gruppa deres i dette øyeblikk!!!

De var i London og fisket etter en avtale men ting rant etterhvert ut i sanden som det ofte gjør.

Damn.....

Et band jeg virkelig kunne tenkt meg å hørt mye mere av/fra. Vokalen er noe av det beste jeg har hørt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Blind Orphans ikke ble større enn hva de er. er grunnet ett managment som ikke var helt pålitlige.det ble gitt ut i Sveits og Japan uten dems samtykke. Noe de fikk vite 10 år senere, igjennom en japaner som laget en tributeside til dem på nettet. (derav celebert besøk helt ifra japan).

Lars Christian Narum (kjent fra Narum, Hellbillies, Nickles & Dimes...) spiller egentlig tangenter. men han må se sitt bortfall fra denne reunionen da han ikke henger med i progrocken lenger. Ellers er orginalbesetningen komplett.

Glow derimot har ikke reunion som sagt før i denne tråden. Glow er stort sett samma gutta som spiller progrock.

Begge gruppene er å anbefale på det høyeste!

9no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.