Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitar er dette?


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan quote meg selv :

Hva med om du tar noen bilder av de serienummerene ? og resten av gitaren. Nærbilder som er i fokus er et stikkord her..

Ta bilder av kroppen uten plekterplate, halslomme, baksiden av halsen (som skrues ned i halslommen) Plekterbrettets bakside, tremolosystem, stemmeskruer osv, osv. Med andre ord ALT.

Du kan forøvrig starte med å se om blokken til tremolosystemet (den store delen fjærene er festet i på baksiden av gitaren) er stemplet/merket med noe navn/nummer. Det er gjerne den store flaten som er skjult mot utfresningens bakside som er merket. slik som dette : http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2072_20530231

Jeg tenkte kanskje at du leste det jeg skrev jeg skjønner du.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan quote meg selv :

Jeg tenkte kanskje at du leste det jeg skrev jeg skjønner du.. ;)

beklager. vanligvis går jeg innpå med en ipod touch, og da er det ikke så lett å se alt. halslommen er tatt bilde av. resten skal jeg fikse, men plekterplaten er festet med ledninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager. vanligvis går jeg innpå med en ipod touch, og da er det ikke så lett å se alt. halslommen er tatt bilde av. resten skal jeg fikse, men plekterplaten er festet med ledninger

Du får ikke vippet den opp på høykant ? - Og kan jeg foreslå at du leser gjennom hele tråden din en gang til på en PC eller Mac ? :)

Edit - "serienummeret" er nok en produksjonsdato (noen av symbolene er skråstrek/skilletegn) Bryteren virker solid og påkostet, men er av for meg en ukjent type. Sjekk om det står noe på baksiden av potensiometerne (volum og tonekontrollene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja det er vi nok klar over ser du, men ikke ALLE gitarene er/ble laget der. Din generasjon/modell er det noe uklart hvor kommer fra og det er derfor vi spør om så mange spesifikke detaljer. Det er ikke for morro skyld skjønner du.

det vet jeg godt.

men nå skal den (sannsyneligvis, men ikke helt sikkert) selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

kanskje litt grov bump, men dette er fortsatt ett mysterium.. har funnet dette og dette.. den headstocken og halsen helt til venstre på første link er eksakt lik den jeg har. om den har lik finish eller er samme gitar er jo langt fra sikkert, men halsen og hodet er hvertfall helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.