Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken gitar er dette?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Jeg bor på Hamar, og kikker gjerne på gitaren for deg. Du finner ut mer ved å gjøre følgende:

1- Slakk ned strengene skikkelig. Du trenger ikke å ta de av. Dra en taperunde rundt 12. bånd, slik at strengene ikke flagrer rundt omkring.

2- Skaff deg en skrutrekker, menneskedrevet eller elektrisk spiller ingen rolle, men bitset må passe skikkelig til skruene. Skru av halsen, og ta skikkelige, skarpe og godt opplyste bilder av eventuelle merker, logoer, skriblerier og annet i halslommen. En mobiltelefon er IKKE et kamera. Det er en dings man kan snakke i.

3- Skru av plekterbrettet, og løft det til side, og ta bilder av hulrommene, og av baksiden av pickupene. Igjen, skarpe, skikkelige bilder, der man kan se detaljer.

Gjør du det, er det mulig å fjernvurdere litt bedre. Før du gjør noe slikt, blir alt kun spekulasjoner, og derfor oppunder helt verdiløst.

Det blir omtrent som å svare på "Jeg har en Volkswagen Golf, den er grønn, og har gått noen kilometer, og har sorte seter. Hva tror du den er verdt? Det er bare to bulker på den, og den forrige eieren sa den kostet over hundre tusen kroner".

Hei, nå har jeg plukket den skikkelig fra hverandre. Alt jeg fant var noen serienummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, nå har jeg plukket den skikkelig fra hverandre. Alt jeg fant var noen serienummer.

Hva med om du tar noen bilder av de serienummerene ? og resten av gitaren. Nærbilder som er i fokus er et stikkord her..

Ta bilder av kroppen uten plekterplate, halslomme, baksiden av halsen (som skrues ned i halslommen) Plekterbrettets bakside, tremolosystem, stemmeskruer osv, osv. Med andre ord ALT.

Du kan forøvrig starte med å se om blokken til tremolosystemet (den store delen fjærene er festet i på baksiden av gitaren) er stemplet/merket med noe navn/nummer. Det er gjerne den store flaten som er skjult mot utfresningens bakside som er merket. slik som dette : http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2072_20530231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LE-x er modellnavnet.

Tipper den er laget i 1981, men kan ikke love noe som helst.

Google sier at Fernandes ikke stemplet gitarene med serienummere og hadde absolut ingen system på merkingene sine.

Laget i 81 med den headstock logoen ? I think not..

LE-X peker i retning av lavkostlandmodell.. Men man vet jo aldri, før man vet mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men jeg fant en på nettet som har en Fernandes fra '80-tallet og den har sånn logo også.

Se her:

http://forum.japanaxe.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=79

Men altså.. Jeg har basert det jeg skrev utfra Google, og det står lite der - og det som står der er veldig upresist.

Han duden som eide den gitaren sa han kjøpte den på 90 tallet, det er bare det :)

Uansett med slike gitarer vet man aldri, det eksisterer all verdens variasjoner, men jeg synes det ligner på de modellene de laget på 90 tallet. Og LE X ett eller annet indikerer også det. Gitaren har også moderne stemmeskruer, så jeg tror svaret gir seg selv hvis den også er utstyrt med taiwan produsert elektronikk, noe jeg vil tro den er. Men vi får vente i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Hamar, og kikker gjerne på gitaren for deg. Du finner ut mer ved å gjøre følgende:

1- Slakk ned strengene skikkelig. Du trenger ikke å ta de av. Dra en taperunde rundt 12. bånd, slik at strengene ikke flagrer rundt omkring.

2- Skaff deg en skrutrekker, menneskedrevet eller elektrisk spiller ingen rolle, men bitset må passe skikkelig til skruene. Skru av halsen, og ta skikkelige, skarpe og godt opplyste bilder av eventuelle merker, logoer, skriblerier og annet i halslommen. En mobiltelefon er IKKE et kamera. Det er en dings man kan snakke i.

3- Skru av plekterbrettet, og løft det til side, og ta bilder av hulrommene, og av baksiden av pickupene. Igjen, skarpe, skikkelige bilder, der man kan se detaljer.

Gjør du det, er det mulig å fjernvurdere litt bedre. Før du gjør noe slikt, blir alt kun spekulasjoner, og derfor oppunder helt verdiløst.

Det blir omtrent som å svare på "Jeg har en Volkswagen Golf, den er grønn, og har gått noen kilometer, og har sorte seter. Hva tror du den er verdt? Det er bare to bulker på den, og den forrige eieren sa den kostet over hundre tusen kroner".

de som ønsker å se bildene kan oppgi sin epost adresse så skal jeg sende dem. det er fordi jeg ikke får lagt de ut her. enten så er det pga at det er feil filformat eller så er filen for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.