Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Soldano Hot Rod 50


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker, men er vel ikke så mange som kjenner til andre Soldano-forsterkere enn SLO (som i utgangspunktet ikke er så vanvittig mange, SLO er jo en veldig dyr og eksklusiv forsterker).

Tror aldri jeg har sett annet enn 2-3 SLO på markedet i Norge, og de lå vel på 12-14k om jeg husker rett. Tror ikke du kan forvente mer enn ned mot halvparten av dette, kanskje 7-8k.

Hvis jeg plutselig fikk en slik ned i fanget og fant på å selge den, ville jeg personlig begynt på 10k for sikkerhetsskyld og forberedt meg på å gå litt ned i pris.

edit: Er kanskje litt pessimistisk, men det er jo i det hele tatt veldig vanskelig å si.

Er ikke mange Soldanoer i omløp her til lands, man kan jo være så heldig å treffe på rette kjøper.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en strøken Soldano Hot Rod 50 fra '92 på gang. Hvor ettertraktet er den ampen,

og hva vil den kunne gå for, hvis jeg velger å selge den?

Dette er enkanals modellen som kom før tokanalsversonen 50+.

Enkanalsversonen skal visst låte best?

Jeg er ingen Soldano ekspert men kjenner noen og de mener dette ikke er en "ordentlig" Soldano pga av at tranny`n og de greiene som det

er kuttet ned på i denne er det som virkelig gjør Soldano soundet. (Mercury i HotRod og Deyoung i SLO er det vel..)

Jeg har bare erfaring med SLO100 som er en knallforsterker.

Men Soldano er såpass sjelden i Norge at du sikkert får igjen en bra pris hvis du selger den.

Ellers er Hot Rod serien rimelig brukt fra USA og den er visst enkel og modde for Norsk spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Jeg er ingen Soldano ekspert men kjenner noen og de mener dette ikke er en "ordentlig" Soldano pga av at tranny`n og de greiene som det

er kuttet ned på i denne er det som virkelig gjør Soldano soundet. (Mercury i HotRod og Deyoung i SLO er det vel..)

Jeg har bare erfaring med SLO100 som er en knallforsterker.

Men Soldano er såpass sjelden i Norge at du sikkert får igjen en bra pris hvis du selger den.

Ellers er Hot Rod serien rimelig brukt fra USA og den er visst enkel og modde for Norsk spenning

Gammel tråd dette, men jeg vurderer å kjøpe en Soldano fra USA, og lurer på det med å modde til Norsk spenning. Hvordan foregår det? Tenkte man måtte kjøpe ny trafo jeg, og det koster vel litt siden det er Mercury magnetics...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLO 100 er fete greier. Mark Knopfler brukte det en del på slutten av 80 og 90 tallet. Det finnes en rørdrevet pedal som skal være ganske naturtro, Supercharger gto. selv har jeg lasta ned noen Soldano rigger på Kemperen min.

Hvem brukte ikke SLO 100 på slutten av 80/tidlig 90 tallet, de var overalt :)

Jeg har hatt Supecharger GTO og gjennom det rette sluttrinnet låter den bra, brukte den også i sluttrinnet på noen topper.

Det sies ar Supercharger basically er preampen i SLO 100 men jeg vet ikke..

En ting som vissnok er skikkelig rævva på SLO 100 er sløyfa, som visstnok må moddes for å bære brukbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem brukte ikke SLO 100 på slutten av 80/tidlig 90 tallet, de var overalt :)

Jeg har hatt Supecharger GTO og gjennom det rette sluttrinnet låter den bra, brukte den også i sluttrinnet på noen topper.

Det sies ar Supercharger basically er preampen i SLO 100 men jeg vet ikke..

En ting som vissnok er skikkelig rævva på SLO 100 er sløyfa, som visstnok må moddes for å bære brukbar!

Føler med deg. Har forsøkt å bære brukbar mange ganger, og det er et slit. Verre enn å bære Hammond B3 og Leslie 760!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.