Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkere som går på Batteri


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en reiseforsterker, men er litt usikker på hvilken.

Max 1000kr, kan godt kjøpe brukt eller kjøpe fra USA.

Jeg spiller Rock, Hard-Rock og Metalll.

Hadde vært fint med effekter, men det er ikke et krav.

Har sett att Marshall lager noen miniforsterkere, noen som har prøvd de, sprenger høytaleren lett?

Hva tror dere?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det blir en Cube.

Forresten, går det an og ta en Boss me-70 eller en hvilken som helst multieffekt, koble den til en radio eller høytaler som har aux in?

Tenkte det kunne være lurt, siden jeg skal kjøpe en multiefekt snart.

Det er nok helt ok.

Selv holdt jeg på med det i en årrekke - brukte hodetelefonutgangen på multieffekten rett inn i aux in på stereoanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Vox DA5, og den er definitivt artig å spille på, spesielt etter at jeg byttet ut 6,5"-elementet med en Jensen 8". Hvis du er ute etter klassisk rockelyd er den fin, men den er ikke noe metallmonster akkurat. Uansett er den ikke spesielt reisevennlig - liten, javel, men ikke så liten at du vil ta den med deg overalt, akkurat. Hvis du skal ha noe som er virkelig smått kan du jo vurdere de små Amplug-greiene fra Vox, og kjøre utsignalet til et par OK pc-høyttalere. Men siden Amplug er helt uten effekter (ikke romklang engang) blir det gjerne litt kjedelig i lengden. Spørsmålet er vel hvor smått du egentlig vil ha det - snakker vi transport med egen bil, eller snakker vi overfylt t-banevogn i rushtrafikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig skal reise med minst mulig bagasje legger man igjen gitaren hjemme og tar med blokkfløyta... Dersom man vil være helt minimalistisk skaffer man seg en sopranino-fløyte, som er enda mindre enn en vanlig blokkfløyte. Uheldigvis har den også en enda mer skingrende tone... Ga en slik sopranino blokkfløyte i julegave til min fem år gamle niese, for som jeg sa "hun har så små fingre at det er vanskelig med en vanlig blokkfløyte, men det jo viktig at hun tidlig lærer seg å sette pris på gleden ved å utøve musikken selv"). Kan egentlig ikke forstå det, men familieselskapene har hatt en noe anstrengt stemning etter den julegaven der... :rolleyes:

Moral: Du trenger ikke lære kidsa å shredde. Å spelle metall er bare så... 2008. Skal du virkelig få fram det onde i de søte små, skal du gi dem blokkfløyte (forutsatt at det ikke er dine egne unger!) :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.