Web Analytics
Gå til innhold
CastorFiber

Trenger du en arbeidslampe?

Anbefalte innlegg

Nå er det mulig det er bare meg som har behov for noe slikt her på forumet. Alle andre er sikkert unge og freshe kvinner og menn med perfekt syn. Hvis det nå skulle være en og annen som ikke helt kjenner seg igjen, så les videre:

Jeg har i mange år ønsket meg en sånn Luxo arbeidslampe med innebygget lupe, og behovet har blitt større de senere årene. Problemet har vært at sånne lamper koster rundt to tusen fem hundre kroner, og SÅ lyst på en slik lampe har jeg aldri hatt, selv om de sikkert er av helt fantastisk kvalitet.

Så til saken- Biltema har som en av de mange nyhetene i år tatt inn to slike modeller, en til 169, den andre til 269. Jeg kjøpte den dyreste, varenummer 35-9813.

Den er nå pakket ut, og kvaliteten er som på andre rimelige skrivebordslamper, helt grei. Lampen har et sterkt, helt hvitt lys som egner seg til sånn "her skal vi se godt"- jobbing, kanskje mindre bra som leselys, men det er det da heller ikke ment som. Lupen er beskyttet av et lokk, og lyset er mer enn sterkt nok til at lampen kan brukes som kun lampe, og ikke som lupe.

Jeg har sittet og loddet litt her nå, og merker at lampen krever litt tilvenning, og at det kanskje er mest behagelig å bruke når det er behov, skikkelig smått, og man vil se godt.

Som sagt- hvis andre også har hatt lyst på en slik, men har stått over på grunn av pris- nå er det ingen grunn til å vente. Verdt hver en krone!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at jeg heller burde ha tipset om årets høreapparater fra Biltema, men jeg fant ingen i farten. Har loddet mer på Glorocasteren, og lampa er kjempebra, den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmmm egen site for review av høreapparater, briller, luper og gåstokker

Luer på om man kan sette dette litt i perspektiv.

I praktisk bruk hvor stor avsand har du mellom [arbeidsemne -lupe - øyne] <-vs-> [styrke på lesbriller]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.