Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

wah + volume


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt i planene å bygge meg en volum pedal, men fra før av har jeg en hendrix wahwah fra jim dunlop (JH-1B).

Pedalen er jo true bypass så tanken er at når stomp knappen står på A så er wahwah effekten på, og når stomp knappen står på B så er det volume som er på.

Hvilke endringer må til for at jeg kan bare installere volum kittet inn i hendrixpedalen?

Potmeteret må jeg nok bytte, men til hvordan type? Også må der vel litt loddekunstner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd lager Alessandro/PEC noen av de beste potmetrene som er å oppdrive.

Mange av produktene deres kan finne til bedre priser under andre OEM merkenavn.

Bl.a. NTE har noen av dem i sitt sortemang.

http://www.banzaieffects.com/PEC-MIL-STE-L...26710.html#tabs

Er du på budsjett er CTS regnet som et greit billigmerke.

Skjemaer finnes på google.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten er nok å bruke fotbryteren til å løfte elektrolyttkondensatoren i wahkretsen. Det kan hende du må kompensere for forsterkning og båndbredde hvis denne løsningen låter dårlig.

Det går også an å kjøre huskerikke sitt forslag, men jeg ville brukt eksisterende wah-potmeter og to transistorer i stedet for å lete rundt etter et dobbelt wah-pot.

evenlegit: Hvis din JH-1B er original så er den jo ikke true bypass. Fra fabrikk er den bare bypass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer kanskje det at den ikke er true bypass likevel, men søkte litt rundt og fant ut av at det så ikke ut til å være store jobben som måtte til for å gjøre den true bypass.

Skal sjekke opp i det dere har gitt meg av info :)

Men i forhold til potmetere så lurte jeg vel mer på størrelse fremfor merke, men det er kult å vite hva som er bra og ikke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det faktisk var jævlig lett å gjøre pedalen om til en volume pedal. Kun bytt til true bypass også bytt 68k resistoren til en resistor mellom 47k og 38k. Pedalen vil aldri mute helt når den er på bunnen da, men det er en enkel mod å gjøre samtidig som at når én bytter den resistoren så vil der oppstå en liten boost i lyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.