Web Analytics
Gå til innhold
Sortulv

Beste distortion-pedal - heavy metal

Anbefalte innlegg

Hva mener du er den beste, mest essensielle distortion-pedalen til metallbruk?

Skriv noe om den pedalen du har best erfaringer med - den med den beste, tøffeste lyden, etc

Gjerne post et bilde ;)

Endret av Blackvarg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedal: Krank Distortion Maximus

Men ingenting slår uansett en higain amp som 5150/6505 til metall.. bare min mening..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HardWire Distortion i en pedalvennlig amp. Fy faen så fett!

Er disse hardwire pedalene bedre kvalitetsmessig enn de "vanlige" Digitech boksene? Det stod noe om ekstra high-performance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall det, har bare proevd den oransje distortionpedalen. Det foerste jeg merket med den var hvor solid den virket :) De fleste tester jeg har lest sier at Hardwire er noe ganske annet enn Digitech ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tonebone Hot British. Helt sjef!

Husker ikke hvor mye han demonstrerer metallyd i denne videoen, men:

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et dansk firma som heter Emma Electronics har en som heter PisdiYAUwot. Men den er ikke i produksjone ennå. Hvilket suger, for den låter sinnsykt fett.

Jeg syns sounden i denne videoen her helt killer:

han bruker en Blackstar DistX med en Bad Monkey som boost forran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keeley-modda Metal Zone er vel heller ikke helt feil. Leste noe om en MXR-sak også? Har også hørt mye bra om Boss Metal Core, men denne har jeg ikke prøvd selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er disse hardwire pedalene bedre kvalitetsmessig enn de "vanlige" Digitech boksene? Det stod noe om ekstra high-performance

Stemmer. Det står så vidt Digitech på de med en liiiten logo bak på pedalen.

HW har true bypass, noe som betyr at den ikke stjeler signal når pedalen er av.

Jeg har riktignok ikke prøvd noen av de pedalene som Radial ToneBone, Krank Distortius Max og sånn.

Men av de mange pedalene jeg har prøvd til under 2k syns jeg at HW låt fetest.

Tunge, solide pedaler i tykk metall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Keeley-modda Metal Zone er vel heller ikke helt feil. Leste noe om en MXR-sak også? Har også hørt mye bra om Boss Metal Core, men denne har jeg ikke prøvd selv.

Jeg har en Boss Metal Zone liggende (for det var vel den du mente?), men har ikke fått prøvd den skikkelig ut egentlig. Pedaler fungerer nemlig ikke så veldig bra på forsterkeren jeg har. Driver å sparer penger så jeg kan få skaffet meg noe mer dugelig - rørforsterker eller noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men en som er modda av Keeley ;) Den vanlige funker faktisk ganske greit den også, men man må være JÆVLIG forsiktig med gain og EQ på den. Den har en tendens til å låte vepsete på endel amper, men på f.eks. JCM800 låter den ganske fett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en digitech metal master og en boss od-20 med mange vrengtyper. Digitechen funker genialt på rør ampen min, på transistor ampen jeg hadde låt det helt forjævlig. Minuset med den er at den mangler gain knapp. Noe som gjør boss pedalen litt mer flerbrukendes i vrengens verden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.