Web Analytics
Jump to content

Mac til DIGI 002 ?

Stormshadow2k
 Share

Recommended Posts

hey!

Skal en eller annen gang i fremtiden invistere i en mac for å bruke opp mot digi 002 interface, og Pro Tools LE 8 (evt 7). Gjerne stasjonær slik at man kan bytte til en stooor feit skjerm for studiobruk etterhvert.

Noen som har peil på hva man burde ha av minimum specs for å dra dette? Kommer ikke til å bruke mye tunge plug-ins, annet enn EQ og kompressor på software siden, og ser meg om på bruktmarkedet.

Jævla vaskemaskina har tatt kvelden, så det blir en stund til :angry:

Hva har folk der ute, og hva funker greit?

hey!

Skal en eller annen gang i fremtiden invistere i en mac for å bruke opp mot digi 002 interface, og Pro Tools LE 8 (evt 7). Gjerne stasjonær slik at man kan bytte til en stooor feit skjerm for studiobruk etterhvert.

Noen som har peil på hva man burde ha av minimum specs for å dra dette? Kommer ikke til å bruke mye tunge plug-ins, annet enn EQ og kompressor på software siden, og ser meg om på bruktmarkedet.

Jævla vaskemaskina har tatt kvelden, så det blir en stund til :angry:

Hva har folk der ute, og hva funker greit?

Det er vel bare ett reelt alternativ for stasjonær mac med ekstern skjerm og det er Mac Pro (regner ikke Mac mini som et reelt alternativ til dette bruket). Men det er jo ikke problem å bruke en stooor feit skjerm på en laptop heller :)

Har ikke direkte kjennskap til Digi 002 og Pro Tools, men enhver nyere Mac Pro eller Mac Book Pro kjører det helt sikkert.

Vet ikke om noen som har kjørt iMac som studiomaskin, men det funker sikkert det også - da har du jo feitskjermen med en gang :)

OK, så funker alt av mac til denne bruken, hahaha...

Har brukt PT en del på PC, og den store utfordringa er jo den forbanna Nivå buffer size feilmeldinga. Ettersom jeg skjønner er mac langt vennligere å bruke i så måte.

Av de forslaga som er kommet opp så langt, så er det jo mye dyre løsnigner. Hadde håpet å komme i mål med å bruke ca. 5000kr. Men det kan være veldig naivt for alt jeg vet. Det er jo en stundt til uansett...