Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har fått pakke!


Saurus

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Jeg har fått hele TO pakker idag! Sendt fra USA via JetCarrier (tidligere Magnum) og hentet på Posten idag.

IMG_2320.JPG

Krank Revolution Jr. Pro 20w Topp

* 3x 12AX7

* 2x Sovtek 5881

* fx loop

* footswitch

IMG_2321.JPG

IMG_2322.JPG

IMG_2327.JPG

IMG_2325.JPG

Rev Jr. kabinett

* 16 ohm

* Eminence Legend V12

IMG_2329.JPG

IMG_2330.JPG

IMG_2331.JPG

Half Stack

IMG_2332.JPG

Hipp hurra for meg. Nå må jeg bare få kjøpt inn en ny kabel før jeg kan få prøvd denne. Dette var et bevisst valg i tilfelle pakkene skulle ha pådratt seg skader under frakt. Jeg har ingen mic jeg kan spille inn med, men jeg skal sette himmel og jord i sving for å få fatt i noe jeg kan bruke :)

// Oppdatering

Tid for et minireview!

Kleen channel

Ren og pen lyd. Jeg tror den beste er å beskrive den som naken. Både fordi ampen ikke har noen form for innebygde effekter, men også fordi den KUN høres ut som gitaren og spillestilen din. Det går rett og slett ikke ann å lure denne. Kan justeres med en 2 kanals EQ (bass, treble) og har egen volumkontroll (det har ikke Rev. Jr Std. da denne deler volumkontrollen med krank kanalen). Litt småjusteringer av pickuphøyder måtte til for min del. Clean kanalen glittrer, rett og slett!

Krank channel

Vreng, vreng og atter vreng. Det var også noe av grunnen til at jeg gikk for nettopp denne ampen. Glittrende clean og monstervreng. Selv med GAIN på 1-2 er det her snakk om vreng noe i rettning av 80's metal. Dette var jeg fullstendig klar over da jeg kjøpte ampen, men nå er det altså bekreftet. Jeg opplever den som fyldig, men klar. I forhold til en 6505+ som jeg prøvde på Riff i Oslo (gjennom 2x12 om jeg husker rett), låter vrengen her mye renere. Dette er jo noe Krank også er litt kjent for. Jeg liker den.

Denne lille tassen spiller HØYT! Fy fader så høyt også! 20 monsterwatt! Soveromsvolum ligger på 0-1 hvor 1 faktisk er over grensen til hva som er akseptabelt av folkene i nærheten akkurat her. Som de fleste andre røramper høres den ikke spesielt bra ut på lavt volum. For å få en akseptabel tone må volum over 1, helst opp mot 2-3. Dette er som jeg sa tidligere, altfor høyt for folk i nærheten.

Jeg er i grunnen strålende fornøyd med ampen på alle utenom et punkt: Vreng på lavt volum. Jeg krever kanskje for mye, men jeg skulle ønske den var litt mer soveromsvennlig.

Endret av Kranium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig genialt at den funker både på europeisk og amerikansk volt styrke. Flere leverandører skulle gjort dette til standard.

Skyldes det latskap, kostnader, eller er det rett og slett et forsøk på å få folk til å holde seg til sine forhandlere, og ikke importere på tvers av kontinentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du ikke får lyd pga knotter og input og sånn?

Du sørger for at amp > kabinett med en høyttalerkabel og at det er koblet i riktig *ohm*. Så sørger du for at den er stilt til norsk antall vold bak på forsterkeren.

Du kobler til gitaren inn i input, skru på Volume/Master og Gain - så burde du få lyd.

Ser at det er en "Volume"-knott bak på ampen også. Sørg for at den er på.

EQ/knotte og input/output - messig så ser det ut som en standard røramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du ikke får lyd pga knotter og input og sånn?

Det var egentlig ment som en spøk til det første bildet :P Tok den vekk nå for å unngå fremtidige situasjoner :P

Uansett. Prisen på denne endte på næyaktig 6843,42 kroner. Dette er med moms og frakt. Jeg fikk også 15% rabatt på både topp og kabinett da jeg handlet.

For å sammenligne kan man feks se på Egnater Rebel 20 half stack'en som Godlyd selger til rundt 11 lapper om jeg husker rett... Ingen dårlig deal med andre ord =)

Den skal prøvespilles i morgen etter klokken 20. Har altfor mye å gjøre om dagen, så selvom det klør fælt i fingra så får den stå til da.

Endret av Kranium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel den låter sikkert bedre på soverommet enn mange andre amper ihvertfall.

Jeg kan ikke skru opp volumet mer enn 0.5/10 på 60watteren min når jeg spiller hjemme.

Og det er en enorm volumforskjell fra ca 0.3 til 0.5, så man må skru forsiktig :P

Spiller du i band eller? Viss ja, så får du glede deg til å prøve ampen med høyt volum og fult band.

Stod faktisk et Krank half-stack på scenen idag, men den var privat. Så jeg fikk ikke prøvd/hørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.