Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Standard Tele vs Ibanez JTK4 / Hagström f-300 eller 301


grilldress

Anbefalte innlegg

hei

driver med litt research om hvilken gitar jeg skal skaffe meg og har til nå anskaffet meg litt alternativer.

har spilt gitar i litt over et år, mest akustisk, men også en del el. driver nå på med et studieår i australia, så planene om å handle ble litt forskjøvet, noe som ikke egentlig bare er negativt siden det også gir meg litt bedre tid til å finne ut av hva jeg egentlig vil ha. har kjøpt meg en billig, men absolutt brukbar kayne strat med en liten miniforsterker i og med at jeg bor i kollektiv her nede(selv om 'små hunder bjeffer høyest' utsagnet kanskje ikke er helt feil med den forsterkeren), så skal nok klare meg til jeg er tilbake i det kalde, grå nord.

har fått funnet litt penger i gitarbudsjettet, men er som sagt student, så er begrensede midler, alternativene er som følger:

Ibanez JTK4

mye bra anmeldelser av denne ute på nettet, klippene på youtube virker også bra for prisklassen som passer fint rundt der budsjettet sannsynligvis kommer til å ligge

Hagstöm F300 evt F-301 pga pickups. har også sett en del bra anmeldelser og videoer av denne + at den ser jo fantastisk ut

vurderer også Squier Standard Telecaster eller rett og slett bare å fleske til med en Fender Standard Tele om jeg virkelig føler for vann- og makaroni-diett i noen uker

(off topic, men foreløpig har jeg en knapp på VOX AD30VT forsterker)

har alltid vært glad i rask og også tung musikk, og det siste året har jeg også spilt veldig mye selv. liker foreløpig å spille en del punk, har alltid vært fan av turboneger, ramones, bad religion + div metal, og de siste årene har jeg også hørt mere og mere på hardcore og indie, så er vel stort sett det jeg kommer til å spille(men nei, ikke bare powerchords, tekniske greier og tyngre riff også)

noen her som har erfaring med noen av disse gitarene? setter pris på synspunkter og eventuelle tips som måtte komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.