Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakkering med lakksprøyte


Anbefalte innlegg

La oss sette problematikk med lokaler og temperatur på hylla, og også sprayboksene. Her snakker vi sprøytelakkering. Det synes jeg er veldig spennende, men det er vanskelig å få til, rent sånn praktisk.

Altså- det er morsomt med mer enn en farge. Den lokale lakkpusheren selger lakk, men minste volum er en liter. Skal man for eksempel har primer, sort, en eller annen farge, tynner og herder, så sitter man plutselig med mange liter lakk, som har veldig begrenset holdbarhet, i hvert fall i forhold til mitt forbruk. Siden lakken koster rundt en tusenlapp per liter, er det ikke mye fristende å kaste "det som blir til overs", heller.

Jeg må betale såpass for lakken, siden jeg ikke har firma med tilhørende rabatter.

Hvordan løser du det, Øyvind, og evt. andre?

Her er det et par bilder av en MC jeg har lakkert. Rett etter at bildene ble tatt, måtte jeg lakkere den en gang til.

89948_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35885/89948.jpg

89947_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35885/89947.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss sette problematikk med lokaler og temperatur på hylla, og også sprayboksene. Her snakker vi sprøytelakkering. Det synes jeg er veldig spennende, men det er vanskelig å få til, rent sånn praktisk.

Altså- det er morsomt med mer enn en farge. Den lokale lakkpusheren selger lakk, men minste volum er en liter. Skal man for eksempel har primer, sort, en eller annen farge, tynner og herder, så sitter man plutselig med mange liter lakk, som har veldig begrenset holdbarhet, i hvert fall i forhold til mitt forbruk. Siden lakken koster rundt en tusenlapp per liter, er det ikke mye fristende å kaste "det som blir til overs", heller.

Jeg må betale såpass for lakken, siden jeg ikke har firma med tilhørende rabatter.

Hvordan løser du det, Øyvind, og evt. andre?

Her er det et par bilder av en MC jeg har lakkert. Rett etter at bildene ble tatt, måtte jeg lakkere den en gang til.

*Snip- bilder

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Ja du catorfiber det er mye som skall fungere som du sier, jeg selv bruker en 2 komponetns industrilakk som er nesten som en billakk den kan fås i opp till 90 glans og den finns i klarlakk åsså, jeg betaler 350 kr for en liter ink herder til den og det synes jeg er en bra pris, til småsaker som bursth bruker jeg airbrushfarger som er vattenbasserte dem er bra for man kan legge 2 k klarlakk over dem, jeg har 3 st airbrushspröyter , 3 st vanlige lakkspröyter for basefarger og klarlakk, kompressor som gir 360 liter i minuten, en brukt lakkboks fikk jeg tak i ganske billig, jeg har luftvarmepumpe til og varme opp garasjen med , garasjen er på 70 kvm så jeg har godt om plass. Er litt mye og skrive om det her så dom som er intresserte får gjerne spörre på . Legger opp ett bilde på min lakkeringsplass.

20090725155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piloten gikk det fint med. Man tåler utrolig mye i skinndress så lenge man ikek treffer noe annet enn bakken. Highsider, for de som ikke ser det. :)

Men- ingen forslag om alternativ lakk som er billigere, stederder man kan kjøpe litt mindre kvanta, eller andre ting? Ser jo at Øystein har tilgang til rimelig lakk, men det hjelper jo ikke meg her i Norge. Må jeg begynne å henge på puber i håp om å bli venn med en billakkerer, altså? Sånn "herresjekking"? *grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piloten gikk det fint med. Man tåler utrolig mye i skinndress så lenge man ikek treffer noe annet enn bakken. Highsider, for de som ikke ser det. :)

Men- ingen forslag om alternativ lakk som er billigere, stederder man kan kjøpe litt mindre kvanta, eller andre ting? Ser jo at Øystein har tilgang til rimelig lakk, men det hjelper jo ikke meg her i Norge. Må jeg begynne å henge på puber i håp om å bli venn med en billakkerer, altså? Sånn "herresjekking"? *grøss

Du castor! når du sier det så slo det meg en tanke, tror faktisk temadur finns i Norge, har for meg att bruttarn sa att dom bruker det på jobben sin.

Skall sjekke det jeg og höre hva den koster i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du castor! når du sier det så slo det meg en tanke, tror faktisk temadur finns i Norge, har for meg att bruttarn sa att dom bruker det på jobben sin.

Skall sjekke det jeg og höre hva den koster i norge.

Du kan vell pröve og ringe dit og spör etter Temadur 90 lakk og temaclear klarlakk og hvor nermeste butikk ligger.

OSLO (Norway)

TIKKURILA Norge AS

Tel + 47 22 803 290

Fax + 47 47-73936150

STANSEVEIEN 25

N-0976 Oslo, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har flere ganger fått kjøpe 2k billakk helt ned til 1 DL på de lokale bilakksjappene.Da kan de blande til den fargen du ønsker.herder og tynner får du også der.Det greieste er å ha med noen små glass å ha det oppi,da de som regel bare har noen pappbeger å ha lakk i.Babymatglass er fine for de som har sånnt liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- får kanskje bruke litt tid på telefonen en dag og høre om noen er litt mer fleksible av seg. Her jeg bor, er det stort sett ett firma som driver med billakk, og som slik sett er enerådende. De er greie nok, de, men med en hel liter lakk kan man jo lakkere et sted mellom fem og ti gitarer, og en slik produksjon har jeg ikke på langt nær. De selger som sagt kun i litervis i 2k- lakk.

En mulighet som jeg har brukt, er å punktere spraybokser, la den gasse av noen dager, og så bruke den, men det er masse jobb og styr, og lakken er jo ikke på langt nær like sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.