Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Logic Express og Pro Tools LE


Atomic

Anbefalte innlegg

Har litt dårlig tid nå fordi jeg må lage pannekaker, men kort oppsummert:

Protools LE - Du er bundet opp mot et lydkort som gigantisk USB-dongle, og det er ikke et spesielt bra program. LE kan rett og slett ikke konkurrere med Logic Express, men som et medfølgende program gjør det jobben. Ikke blant de værste på markedet, men ikke blant de beste heller.

Logic Express. En strippet variant av fullversjonen til Logic. Veldig mye for pengene hvis du ikke må ha de heftigste godbitene fra den fulle pakka.

Protools HD - Enten skal du ha en HD-rig, eller så skal du ikke. Et av de beste programmene på markedet med noe av den beste hardwaren... Protools har bare noe for seg når vi er i HD-land, og da er de til gjengjeld geniale.

Logic Studio 9 - Et heftig og fullverdig alternativ hvis du er ute etter f.eks en profesjonell rig fra f.eks Apogee eller andre produsenter. Billig og absolutt blant de bedre programmene tilgjengelig på markedet i dag!

Cubase 5 - Har fått en del muligheter og funksjoner ingen andre gjør like bra enda (mtp notasjon, pitch-shift) og er cross-platform. User-interface er litt gammeldags, men en av mine store favoritter. (ved siden av logic 9 og protools HD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det se ut som Logic Express er mest aktuelt da. Hva er egentlig forskjellen på Logic Express og Sudio? Er det stort sett mengden softsyths og loops, eller er det fler ting også? Og hvordan er det med oppgradering fra Logic Express 9 til Logic Studio 9?

Og forresten, funker MBox Mini som lydkort til Logic?

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på Logic Express og Studio? Er det stort sett mengden softsyths og loops, eller er det fler ting også? Og hvordan er det med oppgradering fra Logic Express 9 til Logic Studio 9?

Og forresten, funker MBox Mini som lydkort til Logic?

Forskjellene finner du ved å finlese her:

http://www.apple.com/logicstudio/

og her:

http://www.apple.com/logicexpress/

Blir veldig mye å svare på alt i tråden, men hvis du har noe konkret du lurer på er det bare å fyre løs.

Logic Express koster 1790k + 0ppgradering fra logic express til logic studio som koster deg 2790kr. Totalt 4580kr

Logic studio koster 4490kr.

Dvs at du bruker 90 hele kroner mer på å kjøpe express-->fullversjon enn å gå rett på fullversjon. Hvis du er i tvil kan du alltids kjøpe express først. De 90 kronene i mellom kan du sikkert spandere?

Mbox mini har vanlige ASIO-drivere og skal fungere bra med alle programmer... :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for svaret!

Tja, jeg har lest endel nå, og såvidt jeg skjønner er i alle fall den største forskjellen over 30 gig med samples og loops osv. og endel plugins, men sånn jeg forstår det, så er stort sett de fleste funksjoner og sånn i selve programmet i Express utgaven også. Eller tar jeg feil?

Eller for å si det sånn, kan forholdet mellom (ProTools) LE og HD sammenlignes med forholdet mellom (Logic) Express og Studio?

HD og Studio er profft, mens LE og Express er amatør (men litt proff amatør), og man er ikke mer amatør med Logic enn ProTools, det er bare smak og behag som avgjør? Hvis du skjønner hva jeg mener...?

Jeg stussa litt nemlig, for det stod oppgradering fra Logic Express 6, 7 og 8, men ikke 9, men det blir vel det samme sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.