Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finne transformator


Anbefalte innlegg

For et år siden kom jeg hjem etter å ha vært et år i USA og da tok e med meg en Vox AD30VT som jeg selvfølgelig blåste med å putte kontakten inn i veggen hjemme. Noen som har en ide om hvilken transformator som kunne passe fra f.eks. musikding ? Kontaktet vox i både USA og norge men var dårlig med hjelp der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok greit å finne en trafo hos f.eks Elfa i Norge. Spørsmålet er jo hvilke/n sekundærspenninger trafoen skal ha og hva det er plass til i kabinettet. Dessuten er det en viss sjanse for at det røk mer enn trafoen hvis du koblet en 120V til 230V anlegg.

Det jeg vel sier er - finn et skjema til forsterkeren og/eller skru den opp og ta en titt på hva som faktisk sitter i forsterkeren fra før.

Hvis du ikke er kompetent, eller har utstyret til å reparere den selv, så ikke prøv :) Lever den heller til et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant et skjema her om dagen faktisk, men må vel si meg lite kompetent til å lese av type spenninger trafoen skal ha og skal gi osv, så hvis der er noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med det så har jeg skjemaet her :blush:

http://www.westebbe.com/Vox/AD15_30Servicemanual.pdf

Har ikke fått sjekka om flere kretser har gått med i smellet, men fikk nettop forsterkeren opp hit jeg bor nå så skal få prøvd å sjekka i løpet av dagene.

Endret av evenlegit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket alle sikringer i forsterkeren? Partnummer til orginal 230V trafo er V904050022 i alle fall, kan prøve det hos forhandler eller serviceverksted.

Ser ut som den har 3 sekundærspenninger: en 30-0-30V (60Vct), en 6.3V til gløding på rør, og en ca.5V? (satser på det går bra, den blir likerettet og regulert ned til 3.3V uansett). Nøyaktig hvor mye strøm den må kunne levere er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ok, detta er en treig prosess men uansett nå sitter jeg da her med et voltmeter endelig og er keen på å måle trafoen. Hvordan gjør jeg det ?

Har du sjekket alle sikringer i forsterkeren? Partnummer til orginal 230V trafo er V904050022 i alle fall, kan prøve det hos forhandler eller serviceverksted.

Ser ut som den har 3 sekundærspenninger: en 30-0-30V (60Vct), en 6.3V til gløding på rør, og en ca.5V? (satser på det går bra, den blir likerettet og regulert ned til 3.3V uansett). Nøyaktig hvor mye strøm den må kunne levere er jeg usikker på.

Sjekka den sikringen som hvis du ser på kartet så ligger den på en av strømgiverne (leder 8) til gløderøret, den er fremdeles hel og typen er: T800mAL 250V

Så ikke noen flere sikringer på kretskortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.