Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gitar i USA


Hugo

Anbefalte innlegg

Vet det har vært en del tråder om dette allerede, men jeg vil gjerne ha noen spesifikke anbefalinger om hva jeg burde gjøre.

Gitaren jeg har lyst til å kjøpe fra USA er Fender American Stratocaster, svart med lønn i gripebrettet (så vet dere det). Har tittet litt på nettet og sett at noen nettsteder i USA selger den for drøyt fem og et halvt tusen kroner. I Norge koster den litt over 10.000.

I slutten av denne måneden reiser en venn av meg til New York. Derifra skal han dra på en rundreise rundt i USA for så å ende opp i New York igjen. Tiden han er i New York før han reiser tilbake til Norge igjen er sannsynligvis kort (noen knappe timer), og han ankommer New York etter mange timer med buss/bil fra ... langveisfra.

Hva skal jeg gjøre? Hva skal han gjøre? Hva skal han si? Er det trygt?

Takker for alle konstruktive svar.

Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde akkurat det der. kjøpte american stratocaster, fattern plukka den opp og det gikk knirkefritt. han tok den som handbagasje på flyet. slapp å betal avgifter og annen faneskap. veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til US 1.juli.. Da skal jeg kjøpe gitar jeg også....

Jeg bestiller den til en butikk i nærheten av hvor jeg skal (Sender mail til Fender, og evt. den butikken jeg skal til), og passer på at de har den inne mens jeg er der. Kjøper denl og tar den spom håndbagasje på flyet.... I værste fall betaler jeg bar litt ekstra....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke billigere å kjøpe den i en nettbutikk?

Kommer an på hvor mye moms, etc. du klarer å slippe unna. Hvis du får en riktig bra deal (music123, etc.), hender det at det blir billigere, selv med avgifter og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo: Jeg bestilte gitaren fra www.music123.com og ba dem levere til hotellet pappa skulle bo på. han fikk den når han skulle, signerte på en kvittering, tok den med seg på flyet som håndbagasje og overrakte meg herligheten. NULL bullshit. akkurat det samme om du ber kompisen din handle fra musikksjappe i USA, men de er en smule dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.