Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl Screamer eller Fireball?


staurz

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig an på hvilken lyd du er ute etter.

Disse to forsterkeren er såå forskjellige at man ikke kan sammeligne dem egentlig.

Jeg eier selv en Fireball og har prøvd Screamer (combo) flere ganger.

Er du ute etter en pure-metal-amp som er skikkelig hissig med mye vreng og en kurrant cleankanal, så er Fireballen best egnet.

Men er du ute etter litt mer allsidighet, en forsterker som har greie cleans, god crunch og god, moderne vreng så er nok Screamer noe for deg.

Jeg vil tro at Screamer er mye nærmere Marshall enn Fireball. Vrengkanalen på Screamer høres ut som en blanding av en boosted Marshall og Mesa.

Mens på Fireballen så er vrengen mer brølete og hissig som f.

Hadde jeg måttet velge mellom Screamer og Fireball, så hadde jeg kastet mynt om det fordi jeg syns at begge er gode forsterkere - på sin egen måte.

Men et stort pluss for Screamer er at den er et stykke mer allsidig og har noe renere vreng (fordi den ikke har hissigheten som Fireball)

Men for meg er det mest 50/50. Begge har sine kvaliteter. Det er kanskje litt lettere å skru på Screameren. Det tok meg tid å temme diskanten i Fireballen.

Sier du litt om hva du spiller mest, så kan jeg gjerne anbfale deg en av dem. Men når du skriver så knapt, så må jeg bare si: Du må prøve begge før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.