Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp(kabinett)


Alfi27

Anbefalte innlegg

Spiller det noen rolle ? Det viktige er vel om forsterkeren spiller lagelig høyt til ditt bruk. En veldig avgjørende faktor i den sammenheng er høyttalerenes følsomhet, altså hvor mye effekt du må tilføre de for at de skal spille så og så høyt.

Hvis jeg skulle gitt et anslag på hvor mye 15 rørwatt "virker som" i forhold til "transistorwatt" ville jeg kanskje sagt 25-50 watt. Men igjen, du må for all del ikke henge deg opp i dette med antall watt, da det ikke sier noe om lydkvalitet og merkelig lite om hvor høyt noe spiller. En dobling av effekten, altså fra f.eks 50w til 100 watt gir bare en økning i lydvolum på rundt 3db som er akkurat litt mer enn den minste lydforskjellen øret er i stand til å oppfatte.

Som jeg har nevnt tidligere så er det ingen måte å tolke om en forsterker er bra eller dårlig utfra tekniske data. Enten må man prøve de eller stole på råd fra noen som har prøvd de..

Skal starte ett band og vurderer sterkt Fender Blues Junior, noen som vet om det er ett bra valg?

Vet jeg er litt av og på med stack og combo men ser att en full stack blir j**** dyrt, og har lest at noen mener at det ikke er vits i å kjøp en svær Marshall stack når vi har noe som heter Fender Blues Junior:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, mulig det stemmer det med antall rør i pre-amp, men jeg har ikke så god peil på akkurat disse konstruksjonene at jeg kan gi deg noe godt svar på den saken.

en "fat" krets/bryter er altså en "boost" funksjon for mere vreng/sustain. Litt som en OD pedal kan man vel si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mulig det stemmer det med antall rør i pre-amp, men jeg har ikke så god peil på akkurat disse konstruksjonene at jeg kan gi deg noe godt svar på den saken.

en "fat" krets/bryter er altså en "boost" funksjon for mere vreng/sustain. Litt som en OD pedal kan man vel si da.

hvilket "hjul" kontrollerer fat kretsen? Er det den det står tone på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.