Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp(kabinett)


Alfi27

Anbefalte innlegg

Effekter er ikke så viktig, siden jeg skal kjøp Behringer V-Amp 2

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal kjøpe betale så mye for å få en skikkelig rørtone hvis du skal sette en halvgod modeling enhet foran forsterkeren.. Men du kan jo kjøpe noen skikkelige pedaler etter hvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal kjøpe betale så mye for å få en skikkelig rørtone hvis du skal sette en halvgod modeling enhet foran forsterkeren.. Men du kan jo kjøpe noen skikkelige pedaler etter hvert da.

Hva mener du er "skikkelig" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vel ganske enkelt at kjøper du en røramp, er det fordi du ønsker den særegne lyden den forsterkeren leverer og dermed vil valg av effekter kanskje heller være litt mer av typen - "vanlige pedaler av en viss kvalitet". Setter du en middels modeling enhet foran en slik amp kan du likegodt kjøpe en modelingamp i utgangspunktet synes jeg kanskje.

Men det kan jo kanskje være greit å gjøre seg litt kjent med ulike typer effekter og slikt da med en slik rimelig enhet. Men jeg ville nå heller kikket etter en brukt effektenhet med pedaler som er litt greiere å justere, koble inn/ut osv.

Hvis jeg skulle kjøpt pedaler til den forsterkeren ville jeg kjøpt en Overdrive, en distorsion, en reverb, og en delay i første omgang kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vel ganske enkelt at kjøper du en røramp, er det fordi du ønsker den særegne lyden den forsterkeren leverer og dermed vil valg av effekter kanskje heller være litt mer av typen - "vanlige pedaler av en viss kvalitet". Setter du en middels modeling enhet foran en slik amp kan du likegodt kjøpe en modelingamp i utgangspunktet synes jeg kanskje.

Men det kan jo kanskje være greit å gjøre seg litt kjent med ulike typer effekter og slikt da med en slik rimelig enhet. Men jeg ville nå heller kikket etter en brukt effektenhet med pedaler som er litt greiere å justere, koble inn/ut osv.

Hvis jeg skulle kjøpt pedaler til den forsterkeren ville jeg kjøpt en Overdrive, en distorsion, en reverb, og en delay i første omgang kanskje.

hvilke har du å anbefale?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at det ble forbaska dyrt med Orange Tiny Terror med alt, så hvis jeg skal ha noe slikt blir det comboen (hvis jeg får tak i den). hvis ikke blir det Marshal MHZ15. har også sett på vox valvetronics

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vox vt50 har jo ett rør?!

Ja, men det er ingen rørforsterker. En rørforsterker er en forsterker hvor både forforsterker og effektforsterker er laget med rør.

Du gadd ikke engang å kikke på den artikkelen vår jeg linket til du ? Hvis du lurer på så mye, er du nærmest pliktig til å ta til deg litt info på egenhånd. Spesielt når du får det servert på sølvfat..

http://gitarnorge.no/artikkel/192/gitarforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at du betaler mye mer for rørwatt enn transistorwatt, så hvor mange transistorwatt er 15 rørwatt med 3 12AX7 rør og 2 EL-84 rør?

ikke klag på dumme spørsmål, for jeg er litt dum med tanke på at jeg bare har spilt i 2 måneder og er 13 år:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle ? Det viktige er vel om forsterkeren spiller lagelig høyt til ditt bruk. En veldig avgjørende faktor i den sammenheng er høyttalerenes følsomhet, altså hvor mye effekt du må tilføre de for at de skal spille så og så høyt.

Hvis jeg skulle gitt et anslag på hvor mye 15 rørwatt "virker som" i forhold til "transistorwatt" ville jeg kanskje sagt 25-50 watt. Men igjen, du må for all del ikke henge deg opp i dette med antall watt, da det ikke sier noe om lydkvalitet og merkelig lite om hvor høyt noe spiller. En dobling av effekten, altså fra f.eks 50w til 100 watt gir bare en økning i lydvolum på rundt 3db som er akkurat litt mer enn den minste lydforskjellen øret er i stand til å oppfatte.

Som jeg har nevnt tidligere så er det ingen måte å tolke om en forsterker er bra eller dårlig utfra tekniske data. Enten må man prøve de eller stole på råd fra noen som har prøvd de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.