Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp(kabinett)


Alfi27

Anbefalte innlegg

ok, jeg går for enten vox night train eller orange tiny terror. hvilken synes dere er best?

Ingen av dem er "best" :rolleyes: Hvilket kabinett skal du ha da? Det har også mye å si for lyden. Bare tull for en 13-åring å styre med topper, kabinetter osv. Jeg gjentar forslaget om en Fender Blues Junior rør-kombo, den koster bare litt mer enn de toppene du foreslo (uten kabinett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spiller det noen stor rolle hva andre synes ? Det er jo du som skal bruke forsterkeren. Dessuten er jo begge populære forsterkere, så jo flere som svarer på det spørsmålet jo flere ulike svar vil du vel få. Det er jo ingen av de som er dårlige.

Du har ikke mulighet til å prøve de da ? Bor du så langt unna en butikk med litt utvalg ? - Hvor bor du egentlig ?

bryne, hvis du vet hvor det er. nærmeste butikk er jæren musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem er "best" :rolleyes: Hvilket kabinett skal du ha da? Det har også mye å si for lyden. Bare tull for en 13-åring å styre med topper, kabinetter osv. Jeg gjentar forslaget om en Fender Blues Junior rør-kombo, den koster bare litt mer enn de toppene du foreslo (uten kabinett).

skal kjøpe det som er beregna på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe det som er beregna på toppen...

Så da skal du altså ha Vox sitt 4x12-kabinett hvis du tar Night Train, dvs ca 10 000 kr tilsammen. Hvis du nå har økt budsjettet ditt til 10 000 kr burde du sjekke (på finn.no, her, osv) hva du kan få av brukte 50-100W full-størrelse half-stacks (topp + kabinett) eller evt kraftige rør-komboer fra f.eks marshall, før du handler et nytt mini-anlegg.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal du altså ha Vox sitt 4x12-kabinett hvis du tar Night Train, dvs ca 10 000 kr tilsammen. Hvis du nå har økt budsjettet ditt til 10 000 kr burde du sjekke (på finn.no, her, osv) hva du kan få av brukte 50-100W full-størrelse half-stacks (topp + kabinett) eller evt kraftige rør-komboer fra f.eks marshall, før du handler et nytt mini-anlegg.

sist jeg sjekket så kostet vox night train head ca 4500 og kabinettet 2000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal du altså ha Vox sitt 4x12-kabinett hvis du tar Night Train, dvs ca 10 000 kr tilsammen. Hvis du nå har økt budsjettet ditt til 10 000 kr burde du sjekke (på finn.no, her, osv) hva du kan få av brukte 50-100W full-størrelse half-stacks (topp + kabinett) eller evt kraftige rør-komboer fra f.eks marshall, før du handler et nytt mini-anlegg.

hva med denne marshall forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lyd i den, har spilt en del gjennom 100W-versjonen. Men pass på at det følger med kanalvelger (footswitch) og at denne virker.

Den virka bare sånn halveis fikk jeg vite, gikk bare ann å bytte fra den til den kanalen...

Men jeg går nok for Orange Tiny Terror dersom lyden er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virka bare sånn halveis fikk jeg vite, gikk bare ann å bytte fra den til den kanalen...

Men jeg går nok for Orange Tiny Terror dersom lyden er bra...

Den låter bra nok til at mange erfarne gitarister har kjøpt seg en slik. Nybegynnere har derimot en tendens til å like modellerings-amper med masse effekter bedre enn ubarbert rør-lyd, særlig på nært hold. Pass på at du har klart for deg hva du synes er "bra" og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter bra nok til at mange erfarne gitarister har kjøpt seg en slik. Nybegynnere har derimot en tendens til å like modellerings-amper med masse effekter bedre enn ubarbert rør-lyd, særlig på nært hold. Pass på at du har klart for deg hva du synes er "bra" og ikke.

Effekter er ikke så viktig, siden jeg skal kjøp Behringer V-Amp 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.