Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg velge combo


Mortius

Anbefalte innlegg

Marshallen har visstnok altfor høyt volum for mitt bruk, så den er utelukket tror jeg. Uansett, så vurder jeg som sagt Blackstar HT-5, Fender Blues Junior, Vox AC4TV og Fender Super Champ, som sagt tidligere. Dere må bare foreslå andre forsterkere som kan spilles lavt nok til soveromsbruk og si hva dere mener om de jeg vurderer. Jeg skal ikke kjøpe forsterker enda.

Siden Blackstar'en ikke har kommet til Norge enda antar jeg at ingen her har prøvd den. Den får i alle fall veldig bra kritikker og den skal visstnok være en bra forsterker for soverommet. Derfor vurdere jeg denne nå. Blues JR'en er det vel noen som kan si noe om? Kan den spilles lavt nok til soveromsbruk?

Jeg skal mest sannsynlig til London i løpet av høsten. Er det mulig å få med seg en forsterker hjem på flyet e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blues JR'en er det vel noen som kan si noe om? Kan den spilles lavt nok til soveromsbruk?

Jeg skal mest sannsynlig til London i løpet av høsten. Er det mulig å få med seg en forsterker hjem på flyet e.l?

Har Blues jr, og den spiller lavt nok til soveromsbruk, men da blir det ikke så veldig gøy. Bytter ut min hjemmeamp med ac4tv i skrivende stund, og muligens en blackstar når den kommer.

Forsterker hjem fra London høres litt klønete ut i forhold til garantier, transportskader etc, men kommer den først hjem og fungerer så bør det jo ikke være noe stort problem. (bortsett fra annen spenning på strømnettet, men det ordner seg jo lett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Fender SuperChamp XD på det varmeste, har hatt en i rund ett år nå og er storfornøyd.

Jeg har byttet ut elementet med et Celestion G10V og satt inn nye rør, og kobla på en attenuator.

Det er en 15watt rørforsterker med digitale effekter som er meget gode, kanal 1 vrenger fint i røra hvis du skrur opp volumet.

Den tar pedaler fint, 15watt holder i massevis til øving med trommeslager også.

les mer her

Har ikke sett noen av disse til salgs på bruktmarkedet og vet det er solgt mange av de, det sier jo litt.

koster +- 3400,- ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar HT-5'en veier i alle fall ca. 12 kg. Ca. 15 i boks? Uansett så koster det ikke mer enn 320 kr for spesialbagasje opp til 15 kg, det står det i alle fall på SAS sine hjemmesider. Dobbelt pris av dette igjen opp til 30 kg, tror jeg. Spørsmålet er sådan om det er forsvarlig å sende det som spesialbagasje eller om det er stor sannsynlighet for at forsterkeren blir ødelagt.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.