Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feeling!


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde du hatt peiling, hadde du visst at oppfatning forandrer seg etter hva du selv er(har vært) i stand til, så det innlegget der er bare tull.

Det kan sammenlignes med å la en utenforstående høre på Shawn Lane. Alle jeg kjenner som er gode, digger Shawn, derimot de som ikke spiller, eller er så veldig gode, forstår ingen ting av hva han driver med.

En ganske festlig påstand du kommer med her; at hvis du ikke digger Shawn Lane så er du ikke spesiellt god til å spille og du har ikke peil på musikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske festlig påstand du kommer med her; at hvis du ikke digger Shawn Lane så er du ikke spesiellt god til å spille og du har ikke peil på musikk...

Digger er en ting, men jeg mente forstå og sette pris på. Eks, jeg digger ikke Allan Holdsworth, men jeg veit han er gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt nyansert på innlegget hans da. En som ikke spiller selv, eller kan noe om musikk, vil høyst sannsynlig se på shawn lane som en dust.

Mens folk som vet hva han gjør, og forstår det (altså folk med litt mer en Lillebjørn Nilsens gitarbok under beltet) skjønner at mannen er en flink musiker.

Det er forskjell på å like noe, og det å erkjenne at det er av kvalitet.

Jeg liker ikke danseband, men fy faen så tight mange av de spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Vi postet omtrent akkurat det samme, samtidig! - Med eksempel på slutten! :)

:D knall. Helt enig med danseband greia, country og forsåvidt!

Al Di Meola er ikke helt min greie, men han puler de aller fleste allikevel.

Å ikke like noe er en ting, men å kritisere noe en ikke forstår er jo idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være et poeng å skille mellom god musikk og god musiker. En god gitarist kan jo spille dårlig musikk, og en dårlig gitarist kan spille god musikk. Hva som er god musikk derimot er jo en smaksak som hver enkelt må ha full rett til å bedømme for seg selv.

Endret av McMoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være et poeng å skille mellom god musikk og god musiker. En god gitarist kan jo spille dårlig musikk, og en dårlig gitarist kan spille god musikk. Hva som er god musikk derimot er jo en smaksak som hver enkelt må ha full rett til å bedømme for seg selv.

Som nevnt mange ganger, smak er en ting, men å annerkjenne er noe annet.

Som Earf sa: "Jeg digger ikke danseband, men mange av dem er jævlig tighte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt nyansert på innlegget hans da. En som ikke spiller selv, eller kan noe om musikk, vil høyst sannsynlig se på shawn lane som en dust.

Mens folk som vet hva han gjør, og forstår det (altså folk med litt mer en Lillebjørn Nilsens gitarbok under beltet) skjønner at mannen er en flink musiker.

Det er forskjell på å like noe, og det å erkjenne at det er av kvalitet.

Et godt eksempel kom fra en samtale jeg hadde med en kompis som ikke er musiker. Jeg viste ham denne videoen av en kar jeg har kranglet med på nettet:

Han mente at det ikke var noe annerledes enn det jeg vanligvis hører på, som i dette tilfelle viste seg å være denne karen:

Jeg måtte da forklare at det Holdsworth gjør ville vært som å skrive en velartikulert stil under tidspress, mens det tjukken med hockeysveisen gjorde er noe lignende som å skrive navnet sitt veldig fort om og om igjen. Kanskje ikke de beste eksempler, men han skjønte det litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel kom fra en samtale jeg hadde med en kompis som ikke er musiker. Jeg viste ham denne videoen av en kar jeg har kranglet med på nettet:

Han mente at det ikke var noe annerledes enn det jeg vanligvis hører på, som i dette tilfelle viste seg å være denne karen:

Jeg måtte da forklare at det Holdsworth gjør ville vært som å skrive en velartikulert stil under tidspress, mens det tjukken med hockeysveisen gjorde er noe lignende som å skrive navnet sitt veldig fort om og om igjen. Kanskje ikke de beste eksempler, men han skjønte det litt bedre.

Veldig godt eksempel. Helt enig!

Uten kunnskap og ikke minst egen erfaring, vil en ikke forstå avansert musikk!

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha ganske store baller, og være heftig selv om du skal kritisere den kar'n der, gitt.

Kanskje andre her har bedre forutsetninger til å vurdere impro over akkordskifter enn deg, har du tenkt over den muligheten?

Men hvorfor så defensiv på vegne av helten din? Kritikken var jo ikke slem, og kanskje noen stiller seg spørsmålet "hvis han der ikke er god til å spille over akkordskifter, hvem er god da?" hvorpå andre kanskje ber dem sjekke..tja, Keith Jarrett , Clifford Brown eller noe, så har man kommet videre, det har kommet noe konstruktivt og verdifullt ut av en kritikk.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel kom fra en samtale jeg hadde med en kompis som ikke er musiker. Jeg viste ham denne videoen av en kar jeg har kranglet med på nettet:

Han mente at det ikke var noe annerledes enn det jeg vanligvis hører på, som i dette tilfelle viste seg å være denne karen:

Jeg måtte da forklare at det Holdsworth gjør ville vært som å skrive en velartikulert stil under tidspress, mens det tjukken med hockeysveisen gjorde er noe lignende som å skrive navnet sitt veldig fort om og om igjen. Kanskje ikke de beste eksempler, men han skjønte det litt bedre.

Fy faan :lol:

Han deigrævva av en speed demon der må ha jævlig god selvtillit som posta den videoen der og mente det var bra!!

Kan han ha hørt seg selv spille noen gang!?

Hørtes ut som en fattigmannsutgave av Paul Gilbert med leddgikt og downs syndrome, er det mulig..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.