Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feeling!


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Likte vibratoen og hvordan han spilte melodien, men syns han improviserte mer inni akkorprogresjonene, enn over dem.

Med det mener jeg at det høres ut som han skifter skala på 'riktig' sted og åpenbart kan alle skalaene man bruker i jazz og fusion, men ikke har noen frasering som flyter gjennom skalaskiftene.

Korrekt, dette er en kjepphest for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det, men nok en gang blir jeg imponert over hvor mange dyktige folk som stort sett sitter og "suller for seg selv" med gitaren sin. Så får det kanskje være at det er mulig å finne noen ting det går an å klage på.

Og så angrer jeg enda på at jeg ikke kjøpte en sånn Steinbergergitar da jeg hadde sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeling og vibrato, med cowboyhatt...

Jazz og fution er sikkert kult nok det, men det er vel ikke

så mye som overgår dette når det kommer til feeling...

Haha!

Jeg tenkte meg at noen kom til å poste SRV her. :P

Og for the record: Jeg er så absolutt enig med deg. Mann med mer flyt og sjel (evnt. feeling) i spillinga skal mye til!

Men

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med windofpain. For lite flyt i spillinga, og veldig hakkete i overganger. Noen ganger ser det ut til at han gjør det vanskeligere enn han egentlig takler å spille, ikke hele tiden 100% tight på synkopene, og noe slurv på raske parti

Spar meg.

Du skal ha ganske store baller, og være heftig selv om du skal kritisere den kar'n der, gitt.

For lite flyt? Har tvert imot ikke hørt så mange som spiller mer smakfult enn han der.

Det er nok dønn tight shred as.

Fusion kan være fett, men ikke sånn generisk heismusikk/youtube-fusion :D

Forvent ikke å bli tatt seriøst om du sier fusion er ålreit, men ikke liker han her as. Det blir for dumt.

Han spiller nok bedre enn de fleste her noen gang kommer til å gjøre, så å kritisere blir for dumt. ;)

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten komentere her jeg og da.

Jeg synes han var utrolig flink. Time, motiv, frasering og tone er hva jeg vil anse for å være hans gode egenskaper.

Men, jeg vil også si at han kunne landet på sterkere akkordtoner - for så å videreføre tidligere motiver over i neste akkordrekke.

Det å kunne fete licks og motiver hjelper fint lite om man ikke kan alterere de for å få de til å passe inn over andre akkorder og rytmer.

Men, da det er sagt vil jeg også si at jeg så hele videoen og trakk på smilebåndet opptil flere ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.