Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tremolo til LP`?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huffameg, Les Paul med tremolo er jo bare stygt. Om du absolutt må ha tremolo, hvorfor ikke bare kjøpe en annen gitar? Hva du skal med disse gamle, utdaterte tremolotypene skjønner jeg uansett ikke - eneste som er verdt å ha disse dager er Floyd Rose, men det blir du også lei av etter en liten stund. Vurderer å installere en tremol-no på min egen, så jeg får låst fast systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, Les Paul med tremolo er jo bare stygt. Om du absolutt må ha tremolo, hvorfor ikke bare kjøpe en annen gitar? Hva du skal med disse gamle, utdaterte tremolotypene skjønner jeg uansett ikke - eneste som er verdt å ha disse dager er Floyd Rose, men det blir du også lei av etter en liten stund. Vurderer å installere en tremol-no på min egen, så jeg får låst fast systemet...

Hvorfor kjøper ikke du bare en annen gitar? ;)

Neida, litt enig med deg. I hvert fall hvis du skal ha Les Paul, ville jeg valgt en som har tremolo fra fabrikk. (Ja, de finnes faktisk.) Les Paul er i utgangspunktet ikke bygd for tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøy! Les Paul SKAL IKKE ha tremolo, hvis ikke det er Bigsby...

Det er nok delte meninger om det. En konservativ tilhenger av Gibson og andre som deler en liknende tilnærming, vil nok være ganske enig med dine påstander.

For andre, som tror at det er mulig å gjøre individuelle tilpassinger, er mulig det å forbedre gitarene. Uansett er Gibson vanligvis et bra utgangspunkt.

Det er nok ingen fasit der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøy! Les Paul SKAL IKKE ha tremolo, hvis ikke det er Bigsby...

Enig, men tror at han kunne klart seg med både Flyd Rose og AxeFx, og er ganske sikker på at det ikke ville være avhengig av hvilken tremolo eller hvilket gitaranlegg han spilte på. Han fikser det trolig med andre vibarmsystemer og forsterkere eller simulatorer også Det er vel ofte mer avhengig av utøvern enn av utstyret (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok delte meninger om det. En konservativ tilhenger av Gibson og andre som deler en liknende tilnærming, vil nok være ganske enig med dine påstander.

For andre, som tror at det er mulig å gjøre individuelle tilpassinger, er mulig det å forbedre gitarene. Uansett er Gibson vanligvis et bra utgangspunkt.

Det er nok ingen fasit der

Den uttalelsen var egentlig ikke veldig seriøst ment, selv om jeg synes en LP er penere uten. Det hører med til historien at jeg drømte om en vinrød Gibson Les Paul med svart mekanikk og floyd tremolo på slutten av 80 tallet. DET har heldigvis gått over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.