Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG-problem - solderless blandet med den gamle løsningen


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jepp. Har hatt en EMG-81 og noen pots liggende en stund, og i dag var jeg og kjøpte en EMG-60. Det jeg ikke har fått med meg, er at de nylig har begynt med et «solderless» system - noe som gjør at jeg ikke får brukt de gamle potene, og heller ikke har noen ledning til å ha mellom 81en og resten. Noen som har vært borti dette? Jeg aner pokker ikke hvordan jeg skal løse dette...

Pickupene skal i en LP, og jeg vil ha separat volum og tone per pickup - noe som forøvrig ikke ser ut til å gå ut ifra skjemaene?!

http://www.emginc.com/content/wiringdiagra..._0230-0106D.pdf

Noen som har peiling? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan pokker gjør jeg da? :P Da må jeg vel modifisere solderless-kablene så jeg får loddet dem på? Cluet er jo at alt skal festes til en «solderless bus», noe jeg ikke får gjort med den gamle quick-connect kabelen, og heller ikke med de gamle potene...

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan pokker gjør jeg da? :P Da må jeg vel modifisere solderless-kablene så jeg får loddet dem på? Cluet er jo at alt skal festes til en «solderless bus», noe jeg ikke får gjort med den gamle quick-connect kabelen, og heller ikke med de gamle potene...

Jeg ribba kabelen på 60'n og gjorde alt på gamlemåten. Gikk helt fint - det er jo de samme forbindelsene.. Gikk på 1. forsøk. Solderless bus'n ligger i ei lita syltetøybøtte sammen med ekstra pot'er og resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.