Web Analytics
Jump to content

Lav lyd på gitaren, når pu velgeren er på treble

Guns N' Roses
 Share

Recommended Posts

Jeg spillte på gitaren min og merket at lyden på pu posisjon: treble, ble veldig svak.

Så jeg stillte forsterkeren min opp på normalt volum, jeg måtte skru den høyere opp enn vanelig for og få passe volum. Så skiftet jeg over til rythm på pu velgeren og da ble lyden veldig mye høyere. Mye mer enn vanelig.

Jeg har en Epiphone Les Paul Custom Black Beauty med tre humbuckere.

Ja, jeg har sjekket knobsa.

Hva har skjedd?

Jeg har konsert på lørdag så det haster litt!

Edited by Guns N' Roses

Krev at de ordner det da. :P Gitarsjapper har alltid en haug med gitarer inne til service, og det haster aldri med noen av dem. Gi dem en femtilapp ekstra for å prioritere din ;)

Heldigvis har jeg en kompis som har superskills på slikt, så jeg slipper å betale i dyre dommer for tafatt gitarsjappe-service!

Edited by Aphelion

Løsne det lille runde dekslet bak på gitaren din, gi delene en kort dusj med verktøykasse på boks, for du har trolig ikke noe annet stående. "Visp" litt fra og tilbake fra treble til rythm noen ganger, og se om noe skjer. Enten så hjelper det, eller så er det ikke noen forandring i det hele tatt. Det er garantert helt uskadelig.

jeg skulle hjelpe en fyr å bytte ut all hardware og elektronikk osv på en epiphone les paul. kjøpte inn deler laget for å erstatte gibson les paul deler.

det var veldig artig å finne ut at ingen av delene passte til gitaren :P

men modifisering av selve gitaren fikk det jo til å funke da.