Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lav lyd på gitaren, når pu velgeren er på treble


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Jeg spillte på gitaren min og merket at lyden på pu posisjon: treble, ble veldig svak.

Så jeg stillte forsterkeren min opp på normalt volum, jeg måtte skru den høyere opp enn vanelig for og få passe volum. Så skiftet jeg over til rythm på pu velgeren og da ble lyden veldig mye høyere. Mye mer enn vanelig.

Jeg har en Epiphone Les Paul Custom Black Beauty med tre humbuckere.

Ja, jeg har sjekket knobsa.

Hva har skjedd?

Jeg har konsert på lørdag så det haster litt!

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at de ordner det da. :P Gitarsjapper har alltid en haug med gitarer inne til service, og det haster aldri med noen av dem. Gi dem en femtilapp ekstra for å prioritere din ;)

Heldigvis har jeg en kompis som har superskills på slikt, så jeg slipper å betale i dyre dommer for tafatt gitarsjappe-service!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsne det lille runde dekslet bak på gitaren din, gi delene en kort dusj med verktøykasse på boks, for du har trolig ikke noe annet stående. "Visp" litt fra og tilbake fra treble til rythm noen ganger, og se om noe skjer. Enten så hjelper det, eller så er det ikke noen forandring i det hele tatt. Det er garantert helt uskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle hjelpe en fyr å bytte ut all hardware og elektronikk osv på en epiphone les paul. kjøpte inn deler laget for å erstatte gibson les paul deler.

det var veldig artig å finne ut at ingen av delene passte til gitaren :P

men modifisering av selve gitaren fikk det jo til å funke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.