Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg spiller på den nye Michael Angelo Batio-plata


Yngtchie Blacksteen

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope, men vi har pratet litt på nettet. Jeg er ingen stor fan, men jeg respekterer fyren og alt arbeidet han har lagt i det han gjør.

Dessuten er det nok få musikere som har et såpass bra forhold til fansen.

Jasså?

Ikke så stor fan selv heller, men det er ikke til å legge under en stol at teknikken hans er plettfri.

Veldig kult at han tar seg så god tid til fans!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Willie Jordan er picking-teknikken hans kanskje den beste, ihvertfall når det gjelder å spare på bevegelsene. En ting jeg kunne tenkt meg å hørt er Batio med helt streit Strat + gammelt Marshall-stack oppsett. Gromlyd.

Jeg syns plekterteknikken hans ser litt merkelig ut, da. Men at han spiller både raskt og reint skal han ha, så det må jo fungere.

Hva mente Willie Jordan gjorde teknikken til Batio best? Jeg er ikke helt sikker på dette, men spilte ikke Shawn Lane ganske mye raskere? På videoer jeg har sett med ham kunne en nesten ikke se at han beveget på høyrehånda under utrolig raske pasasjer.

Denne filmen som kommer ut har jeg litt lyst til å se: http://www.troygrady.com/code.php

De gjør en grundig undersøkelse av forskjellige gitaristers picking-teknikker. Inkl. bl.a. Michael Angelo Batio og Rusty Cooley :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye raskere, Lane og Batio er omtrent i samme gate når det gjelder fart. Det Jordan tenker på er at Batio holder hånden på en slik måte at plekteret holder samme posisjon hele tiden, mens det forandres når man spiller på "vanlig" måte. Nå er jo han veldig pirkete, så det er nok ikke noe som trenger å bekymre oss dødelige. Men Guthrie Govan sa også at Batios teknikk var "the model of efficiency", og nevnte de samme grunnene som Willie Jordan pratet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye raskere, Lane og Batio er omtrent i samme gate når det gjelder fart. Det Jordan tenker på er at Batio holder hånden på en slik måte at plekteret holder samme posisjon hele tiden, mens det forandres når man spiller på "vanlig" måte. Nå er jo han veldig pirkete, så det er nok ikke noe som trenger å bekymre oss dødelige. Men Guthrie Govan sa også at Batios teknikk var "the model of efficiency", og nevnte de samme grunnene som Willie Jordan pratet om.

Ja, jeg tenkte bare på at man leser overalt om hvordan man kun skal bruke håndleddsbevegelser under rask alternate-picking, og det der. Men om jeg ikke ser helt feil bruker MAB mye bevegelser mellom tommel og pekefinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye raskere, Lane og Batio er omtrent i samme gate når det gjelder fart. Det Jordan tenker på er at Batio holder hånden på en slik måte at plekteret holder samme posisjon hele tiden, mens det forandres når man spiller på "vanlig" måte. Nå er jo han veldig pirkete, så det er nok ikke noe som trenger å bekymre oss dødelige. Men Guthrie Govan sa også at Batios teknikk var "the model of efficiency", og nevnte de samme grunnene som Willie Jordan pratet om.

Batio toucher ikke Lane as. Ikke det at fart er så jævli viktig, så lenge en er grei nok, men Lane knuser de fleste på det meste IMO!

Måten batio holder plekteret er en ting, men hvordan han forankrer hånda ser johelt jævlig ut.

Han forankrer jo ikke til brua, men med fingrene til plekterbrettet og kun det. Han sa det virket naturlig for ham fordi han er lefty, og spiller vanlig gitar.

Når det er sagt, repetèr en ting mange nok ganger så sitter det, uansett hva en gjør.

Selv foretrekker jeg yngwies picking, føles mye mer naturlig.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.