Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke gitarer er dette?


Ukulele

Anbefalte innlegg

Ja, du kan spørre du.... :-)

Den oransje kjøpte jeg sammen med forsterkeren for ca. 15 år siden.

Tror jeg ga 2000,- for den, men han som solgte den hadde ikke peiling.

Den svarte har stått hjemme på loftet siden jeg var unge (Ca. 20 år siden)

Vet ikke hvor den kommer fra, har liksom alltid hatt den.

Den blå kjøpte jeg for 2500,- når jeg begynte å spille i band for ca. 10 år siden.

Fikk da beskjed om at det var en fender kropp, men uorginal hals.

Jeg er på jakt etter en ny gitar. Har sett for meg en TELECASTER JA-90.

Den virket meget bra. Vil derfor prøve å selge noe av det gamle for å finansiere en ny.

Ønsker også å bytte ut forsterkeren med en FENDER BLUES JUNIOR.

HIH-forsterkeren har jeg hatt ca. like lenge som den oransje gitaren. Husker ikke hvor mye jeg ga for den.

PS! - Har koffert til alle gitarene. (Hardcase, formet som gitaren)

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det er da ikke mye hjelp du har fått, bortsett fra innlegget til Troll.

Det er vanskelig å si noe om hva ting er verdt når det er ukjente ting, og man bare har noen bilder å gå ut fra. Generelt sett tror jeg dette må anses som gitarer mn kan forvente de helt store summer for.

Hva?! Du mener vel ikke? Si at du mener ikke!!! Solgte en slik for en slikk og ingenting for et par år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gitar ikke er utstyrt med et merke, snakker vi som oftest om billige asiatiske/europeiske gitarer av ikke spesielt høy kvalitet. Dette gjelder dessverre like mye idag som for 30 år siden. Vel, bortsett fra det med europeisk i alle fall. Det ble nemlig laget mye dårlige gitarer i f.eks Japan på 60/70/80 tallet.

En enkel test på om det er asiatiske ting er som oftest at de er utstyrt med mekanikk med metriske mål og ikke tomme-mål.

Slike gitarer har som oftest betydelig høyere bruks eller affeksjonsverdi for eieren, enn hva noen er villige til å betale for de. Men hvis du mener at noen av gitarene spiller spesielt godt, kan du jo muligens finne en kjøper som forelsker seg i gitaren ved prøving.

Angående den strat'en, så tror jeg ikke det er en Fender kropp. Venstre horn ser ikke ut til å ha riktig form/lengde, men det kan jo være bildene som narrer meg litt. Uansett er det bare å skru løs hals og plekterbrett for å finne ut hva halslomme er stemplet med, hvilke fresemaskin merker som sitter igjen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay - Tror den svarte er fra Japan.

Vet ikke om jeg gidder gjøre så mye utav det. (Demontering av hals og sånnt)

Får prøve å selge dem for 1500,- / stk. - Eller hva folk er villig til å gi...

Gitarene er gode å spille på, men trenger nok en justering/service, da de ikke har vært i bruk på flere år.

Uansett, takk for tilbakemeldingen.

PS - Finnes det kjøp/salg sider på dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.