Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rockeband i Oslo søker vokalist


Odinster

Anbefalte innlegg

Rockeband søker vokalist med baller og røst!

Det er fint hvis du har litt banderfaring fra før, men hvis du synger bra er det selvsagt ikke et krav. Det som er viktig er at vokalisten er med på å forme både musikk og tekst, og ikke bare stikker innom øving når vi trenger en stemme. Spiller du et instrument er det fabelaktig, men vi har trommis, bassist og to gitarhelter fra før så det er ikke noe must.

Fint om du er en litt stødig fyr som ikke bruker heroin eller tar med deg hagle på øving.

Om oss:

- Vi har spilt sammen i ca et halvt år, og øver en til to ganger i uken i et supert øvingslokale med studio og innspillingsmuligheter på Alnabru.

- Vi er fire karer på rundt 30 år. Alderen din er ikke avgjørende, men fint om du er ferdig med ungdomsskolen og heller ikke har nådd midtlivskrisen ennå.

- Vi spiller rock, kanskje mer mot stoner rock, og er glad i gain. Det er litt vanskelig å beskrive stilen, men er du interessert kan vi sende deg et opptak fra øving så du får en følelse av hva vi holder på med. Du skal selvsagt også være med å utvikle stilen videre.

- Vi har ambisjoner om å snekre sammen et stødig sett av låter og komme oss ut å spille så snart som mulig. Når vi føler at vi er klare, spiller vi inn en demo i studioet vårt, og da er det bare opp til oss, Gud og fylkesmannen hvor veien går videre.

Kontakt meg på PM, eller Frank på frankandrejorgensen@hotmail.com eller tlf 97057855 hvis du synes dette høres ut som noe du kunne tenke deg å være med på.

Endret av Odinster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en fantastisk gjeng mennesker som trenger vokalist. jeg synger selv, men har lissom litt mange baller i lufta. men likte innlegget deres med en gang jeg så det haha.

et par spm har jeg da på lager. hva slags greie er det dere tenker å sette igang? er dere dyktige? skryting er ikke feil, det er derimot bra, apropos baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar.

Målet er komme oss ut og spille i løpet av neste sommer. Vi har foreløpig tatt sikte på musikkens dag, men har også kompiser i andre band, med et større navn enn oss, vi evt kan varme opp for.

Ellers kunne det vært gøy å spille på små brune puber utenlands, f.eks. i Tyskland, Nederland, Belgia ol. Men det er vel et lite stykke dit.

Vi er i utgangspunktet ikke ute etter platekontrakt med Warner, og har ikke slutta å jobbe for å si det sånn.

Kvalitetsnivået på bandet er noe sammensatt. Vi har alle så nær som en spilt i band siden vi var fjortiser, men vi har rokkert litt på de rollene vi har hatt før.

Trommisen vår har lang erfaring med gitar og bass, men har nå lagt vekk fjøla til fordel for stikkene. Han har også utdannelse innenfor studioteknikk. Bassisten har hatt mest erfaring med gitar og MIDI, mens gitarhelt #1 startet i band for drøye fire år siden. Det skal også sies at sistnevnte har spillt en del på gutterommet i forkant av dette. Undertegnede har vært skapgitarist i ca 16 år, men har sunget i de fleste bandene jeg har vært i.

Vi ønsker vel å lage mest mulig melodiøse låter, stinne av trøkk. Derfor er vi ikke redd for å blande stiler, og de fleste ideer er velkommen.

Håper dette svarte på spørsmålene dine. Har du fler så bare fyr løs :)

Endret av Odinster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft.

høres jo magisk ut hehe. har også en fetisj retning tyskland, belgia osv. mye kult som skjer der.

er det mulig å få høre et opptak av øving og kanskje? syns huske det sto noe om det.

litt om meg da hvis det kan være av interesse

halveis i 20 åra. har vokst opp med gitar selv, men på en uvanlig måte kanskje. ble ikke veldig aktiv før jeg var 18 19.

har også hatt mine moments på batteriet, og endel erfaring fra latin perk. men vil heller se på meg selv som en 14 år gammel john bonham haha.

stoner rock er vel der jeg også driver å roter. alt som kommer fra josh homme og gutta er magisk. uten å lage lister.

kan noen artige bluesy triks på munnspillet også når ccr var inspirerende.

dere høres jo ut som en bra bunch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.