Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger anbefaling av strenger


Sorg

Anbefalte innlegg

Liker selv veldig godt Elixir og det lille amerikanske merket Knucklehead (sjekk ut!!), men ingen av disse har den tykkelsen på strengene som jeg ønsker.

Jeg ønsker 0.11-versjon på de tre lyseste og heavy på bunnen, f.eks 011, 014, 018, 032, 042, 052. Verken Elixir eller Knucklehead har dette og det blir for dyrt å kjøpe løse strenger.

Liker strenger med litt crispy og bright tone, liker ikke slike med matt og dull "jazzlyd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det duger ikke med 10-52 da? Det er litt lettere å finne... F.eks. Dean Markley Blue Steel, eller GHS :)

Er klar over det ja, derfor jeg tenkte jeg skulle spørre her, hehe.

Stemmer i D Standard og de synes jeg 0.10 blir litt slappt på de tre nederste.. Blir det litt "problematisk" ved skalaløp at en har stramme strenger øverst og slappe nederst? føler ofte jeg da må justere og holde plekteret litt slappere pga strengen ikke gir så lett unna og bøyer seg for lite. derfor jeg ønsket 011 nederst også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne siden forteller mye om strenger.

http://www.mapeswire.com/specialtywire.html

Du sier du ikke liker dulle jazzstrenger. Mener du da såkalte flat wound strenger?

Er ikke helt sikker på hva det er. Mulig det er det, prøvde noen som var ment for county en gang (riktignok kassegitar) og de mislikte jeg så mye at jeg byttet de med en gang til Elixir. Det ble en helt annen klang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det duger ikke med 10-52 da? Det er litt lettere å finne... F.eks. Dean Markley Blue Steel, eller GHS :)

Jeg har prøvd mange forskjellige strenger, men jeg går ALLTID tilbake til Dean MarkeY Blue Steel til slutt.

Alltid like deilig å gå tilbake til de.

Anbefales ihvertfall.

Men Elixir har vel 11-52? Syns jeg har spilt på de før. Bruker dog 10-52 selv og elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange forskjellige strenger, men jeg går ALLTID tilbake til Dean MarkeY Blue Steel til slutt.

Alltid like deilig å gå tilbake til de.

Anbefales ihvertfall.

Men Elixir har vel 11-52? Syns jeg har spilt på de før. Bruker dog 10-52 selv og elsker det.

Bør kanskje sjekke de ut da, hehe. Har de den størrelsen jeg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.