Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe 5150/6505 fra utlandet (europa/UK)


Boffen

Anbefalte innlegg

Dersom jeg ikke snart finner noe brukt, kan det bli aktuellt å kjøpe fra thomann eller muligens eBay. Det jeg lurer på er hvordan strømkabelen "fungerer" på en 6505/5150 (såvidt jeg vet trenger jeg ikke bry meg om volt dersom jeg kjøper fra england eller thomann?): er det en slik plugg som man finner på f.eks pc-er, slik at jeg slipper å måtte bruke en overgang, eller er strømkabelen loddet på?

Og dersom jeg benytter meg av f.eks thomann: gjelder garantien deres også i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at du må sjekke dette i hvert enkelt tilfelle.

Jeg vurderte også å bestille 6505 (kombo) fra England, og spurte spesifikt dette med strømkabel. Og svaret var at kabelen sitter 'fast' i forsterkeren, altså IKKE pc-type utskiftbar kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egnetlig ikke helt problemet i denne diskusjonen. Hvis forsterkern er satt opp for å fungere på 230V så er det tross alt bare å bytte støpslet på kabelen..

Men er det ikke veldig upraktisk å ha en kabel som sitter fast i forsterkern når den skal fraktes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke veldig upraktisk å ha en kabel som sitter fast i forsterkern når den skal fraktes??

Næh, den har to sånne dingser man kan surre fast kabelen til. Funker knall.

!!

...derimot er det upraktisk hvis kabelen går til helvete. :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha 2x12 med v30 kan jeg varmt anbefale Harley-Benton G212 Vintage fra Thomann. Låter knall (nå har jeg liveprøvd min to også) og du skal vel streve for å få tak i bare elementene billigere enn hva hele kabinettet koster.

Endret av joachiml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.