Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kraftig jack-ledning


ofulm

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker en Fender California kabel, i mørkefiolett.

Det var 5-årsgaranti på den da jeg kjøpte den, og den holder like godt nå 4 år seinere. For en billig penge syns jeg holdbarheten på denne virker bra nok, og den holder for meg. Det får være grenser for hvor mye jeg bruker på en gitarkabel ;)

Tror min er 5 meter lang, men jeg har ikke målt...

Når det gjelder all denne kabelrykingen dere snakker om, skjønner jeg ikke helt hvordan dere får til det?

Eneste kabelen jeg har klart å ryke er slike supertynne, puslete kabler du iblant får gratis i gitarbutikker om du kjøper noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke noe problem for meg heller, men jeg har opplevd at noen får beinet inn i en løkke på kabelen, og klarer å knekke av pluggen. Det styggeste jeg har sett, er en kar som lo av meg når jeg la kabelen rundt reima. Det hadde han aldri gjort, null behov.

En gang tråkket han på ledningen mens han satt. Så reise han seg opp, og dro hunjacken i fronten på Gibson 335-en sin ut så trebitene føyk. Heldigvis klarte jeg å holde kjeft. Sånn kan det gå hvis man har for solide plugger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Fender California kabel, i mørkefiolett.

Det var 5-årsgaranti på den da jeg kjøpte den, og den holder like godt nå 4 år seinere. For en billig penge syns jeg holdbarheten på denne virker bra nok, og den holder for meg. Det får være grenser for hvor mye jeg bruker på en gitarkabel ;)

Tror min er 5 meter lang, men jeg har ikke målt...

Når det gjelder all denne kabelrykingen dere snakker om, skjønner jeg ikke helt hvordan dere får til det?

Eneste kabelen jeg har klart å ryke er slike supertynne, puslete kabler du iblant får gratis i gitarbutikker om du kjøper noe...

Ikkeno problem å ødelegge kabler når man er ute å spiller, kan bli utsatt for litt av hvert da gitt :)

Spiller du hjemme skal det vel godt gjøres.

Nå bruker jeg wireless live, skulle gjort det før men måtte vente på at det kom et system som var bra og ikke kostet 10000,-!

Skjønner forresten ikke problemet med å investere i en god kabel/wireless når man har investert i bra gitarer, pickups, amp o.l.

Hvorfor ødelegge det med en billigkabel som støyer og tar bort all toppen i lyden din og crapper ut akurat når den helst ikke bør det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang tråkket han på ledningen mens han satt. Så reise han seg opp, og dro hunjacken i fronten på Gibson 335-en sin ut så trebitene føyk.

For å ungå slikt bruker jeg alltid vinklet plugg samt kabelen over reima - da er man i alle fall en god del bedre sikkret mot slikt.

Skjønner forresten ikke problemet med å investere i en god kabel/wireless når man har investert i bra gitarer, pickups, amp o.l.

Hvorfor ødelegge det med en billigkabel som støyer og tar bort all toppen i lyden din og crapper ut akurat når den helst ikke bør det hehe

Veldig godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.