Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kraftig jack-ledning


ofulm

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å være helt ærlig. Gitarister på vårt nivå (veldig få på dette forumet, om noen, som lever av å bare spille gitar) klarer seg utmerket godt med det meste av kabler. Jeg har lenge brukt den typen som man kan sette sammen selv uten å lodde. Det er lyd i de, men de er et herk å få ut av en strat eller Jem, pga forsenket spor til jacken. Jeg måtte rett og slett ha noe som var litt større. Det ble til en DiMarzio av noe slag. Koster visstnok rundt 400,-, men jeg snakka den med meg etter en service på en gitar.

Har du tele, SG eller LP bør du også vurdere vinklet plugg fra gitaren. Spesielt om du legger kabelen via reima som mange gjør.

Når det er sagt. Dersom du føler at en spesiell kabel er bedre for deg, kjøp den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Elixir Kabler, har en selv, og den er rådigg <3

han typen i butikken sa at i kvalitetskontrollen henger de 150 kilo i kabelen elns, for og være sikker på at den tåler en støyt. Vet ikke om han bare kødda med meg eller om det var serriøst, men min personlige erfaring er at elixir kablene mine er kjempeholdbare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evidence Audio Lyric Higain!

Har testet haugevis av kabler mot denne, låter dritbra.

DiMarzio sine kabler er veldig bra i den litt rimeligere enden.

Elixir sine synes jeg låter litt matt og tamt.

Monsterkabel tar jeg ikke i med illtang pga business praksisen dems og jeg synes de er overpriset i USA og..

Ellers kan man kjøpe Neutrik eller Switchcraft plugger og Belden eller mogami kabel og lage selv, blir billigere enn ferdigkabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget meg en neve med kabler av Klotz kabel, og forgylte jackplugger fra Biltema. De fungerer aldeles utmerket, koster nesten ikkenoe, og skulle pluggen knekke, så er det jo bare å reparere den. Det er da ikke noen utgift i det hele tatt. Som The Euphor er inne på, trenger jeg bedre lyd, bør jeg nok øve mer, kjøpe meg bedre forsterker, og bedre gitarer, i den rekkefølge.

Når det er sagt, siden jeg skifter gitar som regel på de veldig få spilleoppdragene jeg har, er både snapjacken og den planet wave- kabelen med av/påbryter geniale, fordi de bryter signalet til forsterkeren. Det blir til at jeg bruker de, men det er på grunn av den funksjonen, ikke fordi jeg kan høre at det er bedre lyd i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :) Det virker som noen missforstår litt her. Jeg er egentlig ute etter en solid kabel som tåler en støyt, ikke en som "låter suverent", siden jeg mest sansynlig ikke ville hørt noen forskjell. Men låter den suverent, er det jo seff en bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt diskusjon rundt Solid Cables.

Under midtnorsk gitarweekend utførte vi en uhøytidlig, men seriøs, A/B test mot en "vanlig" kvalitetskabel. Det var faktisk til min store overaskelse en veldig hørbar forskjell i lyden. Den åpnet rett og slett opp lyden på en helt annen måte. Så rent lydmessig vil jeg med hånda på hjertet anbefale disse.

Det vi ikke gjorde var jo å kjøre over dem med lastebil eller på annen måte teste hvor solide de virkelig er, men følelsen du får når du holder en slik i hånda er i alle fall at dette tåler VELDIG mye mere juling en andre kabler.

Så er det opp til hver enkelt om bedre lyd og tilsynelatende mye bedre holdbarhet er verdt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.