Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Megadeth, Metallica, Slayer og Anthrax


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ValO var visst før meg. Men Black Metal skiva fra Venom er fra 82, første Bathory er fra 84, do the math.

Jaja... Men jeg sa ikke at Bathory var et eldre band enn Venom. Første plata til Bathory kom i 1984, ja, riktig det. Men det de gav ut da begynte virkelig å ligne på noe vi også idag faktisk kan kalle black metal.

Bathory var jo f.eks. virkelig pionerer når det kommer til utformingen av typisk black metal skriking.

Venom skal ha respekt for hva de gjorde på den tiden, men jeg vil ikke si at de har hatt så mye annet å si i utviklingen av black metal enn at de har gitt sjangeren navn.

En del av de tidlige thrash metal bandene (inkl. Slayer) var influert av dem da de startet opp, så de har nok hatt mer inflytelse på den kanten, i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Men jeg sa ikke at Bathory var et eldre band enn Venom. Første plata til Bathory kom i 1984, ja, riktig det. Men det de gav ut da begynte virkelig å ligne på noe vi også idag faktisk kan kalle black metal.

Bathory var jo f.eks. virkelig pionerer når det kommer til utformingen av typisk black metal skriking.

Venom skal ha respekt for hva de gjorde på den tiden, men jeg vil ikke si at de har hatt så mye annet å si i utviklingen av black metal enn at de har gitt sjangeren navn.

En del av de tidlige thrash metal bandene (inkl. Slayer) var influert av dem da de startet opp, så de har nok hatt mer inflytelse på den kanten, i så fall

Det er ikke egentlig dette diskusjonen går ut på. Hvordan Venom høres ut i forhold til Bathory angående moderne black metal har ikke noe med saken å gjøre. Venom var først ute med å kalle seg black metal, derfor er de også med på å forme sjangeren og legge grunnsteinen. Ettersom Venom faktisk var først, så kan man ikke nå i dag si at de ikke er black metal fordi det ligner ikke på det vi i dag kaller black metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå lola jeg litt.

Hvorfor er nesten alle de mest metal folka man finner kristne? :blink:

Liker at Araya står backstage før konserten og snakker om sin katolske tro, for så å gå på scenen og rope "GOD HATES US ALL!" så høyt han bare makter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altervin? :lol:

:D

Nå lola jeg litt.

Hvorfor er nesten alle de mest metal folka man finner kristne? :blink:

Liker at Araya står backstage før konserten og snakker om sin katolske tro, for så å gå på scenen og rope "GOD HATES US ALL!" så høyt han bare makter :lol:

Det er vel ikke akkurat slik at alle skikkelige metallfolk er kristne, vi har da noen pagans òg. Religion har kanskje ikke så mye å gjøre med hvor metal man er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.