Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Megadeth, Metallica, Slayer og Anthrax


Sortulv

Anbefalte innlegg

Sammenligninga med SRV og Robert Johnson var litt overkill.

Metallica ER ikke et thrash-band.. skal man ta eksempel i ei lita plate blandt en hel bråte blir det feil.

Du er på viddene nå, gutt. Metallica var pionerer innen thrash-sjangeren, hva de har gjort senere forandrer ikke noe som helst på det.

Kan du nevne mange thrash-skiver som kom ut før Kill 'Em All?

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er på viddene nå, gutt. Metallica var pionerer innen thrash-sjangeren, hva de har gjort senere forandrer ikke noe som helst på det.

Kan du nevne mange thrash-skiver som kom ut før Kill 'Em All?

Jeg sier det att dem kan ikke kalles et thrashmetal band NOWADAYS.. for nå er dem dølle og jævlige spørr du meg.

Om jeg starter med et blackmetalband, og seinere utvikler det seg til sosse-pop.. så er vi ikke plutselig blackmetal band igjen bare pga første skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit mongo å si at Metallica ikke hører hjemme. Man kan ikke nekte for den store innflytelsen Metallica har hatt på thrash-band, spesielt band som kom litt senere, for eksempel Testament. Dersom man ikke liker albumet Ride the lightning, ja... da er man ikke thrash-fan.

Skjønner ikke helt denne kritiseringa av Anthrax, de har da utrolig mye fett. Greit, de har kanskje en mer talentfull vokalist enn de fleste andre thrash band, og sangene er litt lettere å svelge for den vanlige mannen i gata, men ikke hold det imot dem. Sjekk ut Among the living og Persistence of Time. Tror forresten Aphelion er inne på, Anthrax kicka vel nylig vokalisten sin. Forøvrig håper jeg at de slenger på noen oppvarmingsband som Testament, Exodus, Forbidden eller kanskje Annihilator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig forskjell på "thrashinga" til metallica og megadeth. Begge har omtrent lik veriasjon synes jeg. Har ikke hørt Anthrax nok, men ser for meg at de også er noe av det samme. Slayer er kanskje hakket over de andre på en del sanger, men Seasons in the Abbyss og South of heaven er jo ikke baaaaaaare 20000 bpm! Ingen band kan være 1000% thrash, men alle bandene her er pionerer innenfor området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på viddene nå, gutt. Metallica var pionerer innen thrash-sjangeren, hva de har gjort senere forandrer ikke noe som helst på det.

Kan du nevne mange thrash-skiver som kom ut før Kill 'Em All?

Hehe, må nok si meg enig med Aphelion her gitt! Uten Metallica hadde vel thrashen sett annerledes ut.

Å si at Metallica ikke var thrash metal blir jo idiotisk. Metallica definerte vel sjangeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit mongo å si at Metallica ikke hører hjemme. Man kan ikke nekte for den store innflytelsen Metallica har hatt på thrash-band, spesielt band som kom litt senere, for eksempel Testament. Dersom man ikke liker albumet Ride the lightning, ja... da er man ikke thrash-fan.

Skjønner ikke helt denne kritiseringa av Anthrax, de har da utrolig mye fett. Greit, de har kanskje en mer talentfull vokalist enn de fleste andre thrash band, og sangene er litt lettere å svelge for den vanlige mannen i gata, men ikke hold det imot dem. Sjekk ut Among the living og Persistence of Time. Tror forresten Aphelion er inne på, Anthrax kicka vel nylig vokalisten sin. Forøvrig håper jeg at de slenger på noen oppvarmingsband som Testament, Exodus, Forbidden eller kanskje Annihilator.

Åja.. så da MÅ man like Burzum for å like black metal.

Det blir helt på samma måte, det går på smak.

Du kan ikke påstå att jeg ikke er noen thrash-fan fordi jeg ikke liker metallica.

Den mest thrasha sangen jeg kan tenke meg av metallica er whiplash.

Kirk hammet? thrash gitarist? no way.

Lars? Thrash trommis? naaaaah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. så da MÅ man like Burzum for å like black metal.

Det blir helt på samma måte, det går på smak.

Du kan ikke påstå att jeg ikke er noen thrash-fan fordi jeg ikke liker metallica.

Den mest thrasha sangen jeg kan tenke meg av metallica er whiplash.

Kirk hammet? thrash gitarist? no way.

Lars? Thrash trommis? naaaaah.

Denne diskusjonen blir vel for dum ja.

Men å påstå at Metallica ikke var thrash blir feil. Man definerer ikke en sjanger i ettertid.

Kirk Hammet thrashgitarist? Jo han var jo det... samme med Lars på trommer.

Du trenger ikke like Metallica, det blir smak og behag. Men om jeg ikke hadde likt Pantera, så kunne jeg ikke sagt at de ikke spilte metal for det. Og at Dimebag ikke var en metalgitarist, men en jazzgitarist. Slike argument blir for dumme.

Metallica er og blir thrashens gudfedre, uansett hva du mener om den saken. Absolutt ikke det beste thrashbandet i mine øyne heller, men jeg er sannelig glad de starta det de gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen blir vel for dum ja.

Men å påstå at Metallica ikke var thrash blir feil. Man definerer ikke en sjanger i ettertid.

Kirk Hammet thrashgitarist? Jo han var jo det... samme med Lars på trommer.

Du trenger ikke like Metallica, det blir smak og behag. Men om jeg ikke hadde likt Pantera, så kunne jeg ikke sagt at de ikke spilte metal for det. Og at Dimebag ikke var en metalgitarist, men en jazzgitarist. Slike argument blir for dumme.

Dave Mustaine er og blir thrashens gudfader, uansett hva du mener om den saken.

Liten fiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt teit at folk synes at et par band skulle vært byttet ut osv.. når det faktisk er den turnè med de fire store. Det er BARE de fire store, ingen andre.

Kanskje det, men jeg har bare aldri forstått hvorfor Anthrax er blant de 4 store. Jeg syns det er noe de mangler, musikken blir for glatt og tom. Sammenlignet med Slayer, Megadeth og gamle Metallica er de ingenting. Så jeg ville mye heller sett Testament der, men jeg vet at de ikke inngår blant de 4 store, og at det ikke kommer til å bli slik noengang.

Det er vel dessverre salgstall man ser på...

Du er på viddene nå, gutt. Metallica var pionerer innen thrash-sjangeren, hva de har gjort senere forandrer ikke noe som helst på det. Kan du nevne mange thrash-skiver som kom ut før Kill 'Em All?

Bra sagt. Metallica var uten tvil det viktigste thrashbandet noensinne, og at de har danket av seinere forandrer ikke på det faktumet. Thrash plater som kom før Kill 'em All? Neppe.

Jeg sier det att dem kan ikke kalles et thrashmetal band NOWADAYS.. for nå er dem dølle og jævlige spørr du meg.

Om jeg starter med et blackmetalband, og seinere utvikler det seg til sosse-pop.. så er vi ikke plutselig blackmetal band igjen bare pga første skiva.

Joda, de er utvilsomt dølle og jævlige nå om dagen, men man ikke overse historien av de grunn.

Tja, er ikke My Apocalypse thrash så vet ikke jeg hva som er thrash.

Nyeste plata til Metallica er altfor sliten til at jeg vil kalle det ekte thrash, men de har jo gjort et forsøk, i alle fall...

Forøvrig håper jeg at de slenger på noen oppvarmingsband som Testament, Exodus, Forbidden eller kanskje Annihilator.

Hadde vært flott om de gjorde det, ja. Tenk så heftig med de 4 store i tillegg til et par oppvarmingslåter av Testament og Exodus!

Oppvarmingsband før FIRE headlinerband? Ta med stolsekk og kakao, folkens...

Hvorfor ikke? Etter min mening hadde det bare gjort opplevelsen enda større, men det er kanskje "over the top", og tviler på at arrangørene kommer til å finne på noe sånt.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.