Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shawn Lane - videoklipp med oppdatert lyd


rocktrond

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er klart at slik musikk har en mer snever lytterkrets, men det vil jo ikke si at det er noe galt med musikken. Det vil heller ikke si at det kun er gitarister som hører på det, siden jeg kjenner mange ikke-musikere som digger Lane, Malmsteen, Buckethead, osv.

Så sant som det er sagt. Det er jo heller ikke bare fiolinister som hører på Niccolo Paganini. Hvorfor skulle det være på noen annen måte med Yngwie eller Shawn Lane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig god gitarist.

Instrumentalmusikk er som all annen musikk, liker du det gir det større interesse som igjen gjør sitt til at du graver dypere og "skjønner" mer av det du hører på - og du liker det enda bedre.

Et typisk "instrumentalmoment" som jeg synes er morsomt er i låta Kittens got claws med Whitesnake. Noe av teksten er "...with her g-string tuned to A." Gitaren bender der selvfølgelig en G opp til A. Kjempemorsomt, selv om det sikkert går mange hus forbi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fremragende musikk. Istedenfor vokal så har man gitaren med sine mange toner og nyanser.

Joda jeg ser den, men hva er greia med vers i slike låter? Jeg har alle yngwie-platene og er definitivt en fan, men

hans vokal-låter synes jeg er best.

Å ha vers i instrumentallåter blir som å trykke en bok der det står det samme på alle sidene.

Gi meg heller Liquid Tension e.l. Det bør være progressjon ellers blir det kjedelig for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTE har også repeterende partier. Dog, de har en god del flere stappa inn i samme låta. Jeg foretrekker å kunne trampe takta til låta første gangen, samt å kunne nynne mer enn bare et par strofer når jeg har hørt den. De som tramper takta til LTE gjør det kun fordi de har hørt låtene 50 ganger. For min del ikke musikk som fenger, for konstruert og lite naturlig. Veldig teoretisk, lite menneskelig - om den termen kan brukes.

Ulik smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.