Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shawn Lane - videoklipp med oppdatert lyd


rocktrond

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Shawn Lane var et geni, ingen tvil om det!

Han har langt mer spennende og utfordrende låter!(jeg digger denne og)

Denne låta er fra Powers of ten som kom ut på Warner og de krevde nok noen sånne litt "easy listening" aktige låter av Lane.

Gitaren er en 750XL med "toothpaste logoen", det var en til salgs for 3500,- på Finn for litt siden!

Du finner dem ofte ganske rimelig brukt fra Japan og USA og de er OK gitarer.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er en 750XL med "toothpaste logoen", det var en til salgs for 3500,- på Finn for litt siden!

Du finner dem ofte ganske rimelig brukt fra Japan og USA og de er OK gitarer.

3500 ja... Var det Japan eller USAmodell? Kan godt være jeg kjøper en sånn om jeg skulle være heldig å finne en brukt. Det er jo ikke sikkert det er min type gitar, da, men jeg likte utseendet ganske godt. ;)

Jeg syns dessuten ikke at det sømmer seg å mobbe Lane fordi han var overvektig. Alle vet jo at han led av en sykdom:

Lane had psoriasis his whole life and also suffered from psoriatic arthritis from the age of about 13. This did not impair his playing but caused difficulty walking, and required treatment with steroids which seriously affected Shawn's weight so much that he weighed over 300 pounds in the years before his death (though Shawn was slim in his youth). He also smoked constantly. On September 26, 2003, Shawn died in a hospital in Memphis, shortly after being told that he would have to remain on medical oxygen the rest of his life. He is interred in the Memorial Park Cemetery in Memphis.

Lane var ikke bare kanskje verdens raskeste gitarist, men han var en god musiker og spilte med følelse. I hvertfall etter min mening. Å spille med "feel" er jo et litt vanskelig begrep da forskjellige mennesker vil ha forskjellige meninger her, men han hadde en meget bra vibrato, og spilte med en veldig "smooth", fin tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500 ja... Var det Japan eller USAmodell? Kan godt være jeg kjøper en sånn om jeg skulle være heldig å finne en brukt. Det er jo ikke sikkert det er min type gitar, da, men jeg likte utseendet ganske godt. ;)

Jeg syns dessuten ikke at det sømmer seg å mobbe Lane fordi han var overvektig. Alle vet jo at han led av en sykdom:

Lane var ikke bare kanskje verdens raskeste gitarist, men han var en god musiker og spilte med følelse. I hvertfall etter min mening. Å spille med "feel" er jo et litt vanskelig begrep da forskjellige mennesker vil ha forskjellige meninger her, men han hadde en meget bra vibrato, og spilte med en veldig "smooth", fin tone.

Denne serien er Japansk, ikke USA charvel.

Utrolig interessant å lese om livet til Lane.

Virker som alle som kom i kontakt med han ble sterkt påvirket.

Han hadde visstnok så godt som fotografisk hukommelse, og leste mange bøker om dagen.

Barry Bays(bassist Powers..tida) ble intervjuet av GP om Lane, mange bra historier.

Bla at han traff Johansen brødrene i en gitarforretning da de var på turne med YJM`s Rising Force og tok han med til Mamsteens hotelrom for de visste

Yngwie ville bli sur når han så hvor sinnsykt Lane spilte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla at han traff Johansen brødrene i en gitarforretning da de var på turne med YJM`s Rising Force og tok han med til Mamsteens hotelrom for de visste

Yngwie ville bli sur når han så hvor sinnsykt Lane spilte :lol:

Haha :lol:

Malmsteen ble vel ratt sur også, han. Som alle vet vil han jo være best... Ikke at jeg har noe imot Malmsteen, han er jo en pioner på gitarfronten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det meste av instrumental-musikk der èn artist skal framheves blir drit kjedelig. Det går greit med store jazz-band der fleste musikere framheves, men dette, Eric Johnson, yngwie osv blir bare helt ræva å høre på. Stilige soloer og suveren teknikk, men god musikk er det vel knapt

Det kan vel være bra musikk selv om et instrument fremheves mer enn de andre. Du har jo f.eks. verker for solofiolin også, og dette er virkelig ikke dårligere musikk enn verker som er skrevet for fullt orkester.

Når det gjelder Yngwie er jeg ikke så kjempebegesitret for hans senere plater (selv om det også her finnes bra låter innimellom), men første plata hans er utrolig bra, også musikalsk.

God musikk er god musikk uansett hvor mange musikere som tar opp plass på innspillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det meste av instrumental-musikk der èn artist skal framheves blir drit kjedelig. Det går greit med store jazz-band der fleste musikere framheves, men dette, Eric Johnson, yngwie osv blir bare helt ræva å høre på. Stilige soloer og suveren teknikk, men god musikk er det vel knapt

Yngwie har da mye bra.

Men ja, på noen av de platene han har vokalist med.. Trilogy f.eks.. Den plata kan jeg spille om og om igjen.

RÅTT album spørr du meg.

Men.. jeg har f.eks aldri klart å se en hel Jeff Beck dvd uten å kjede meg ganske fort :P

Hat meg så mye dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngwie har da mye bra.

Men ja, på noen av de platene han har vokalist med.. Trilogy f.eks.. Den plata kan jeg spille om og om igjen.

RÅTT album spørr du meg.

Men.. jeg har f.eks aldri klart å se en hel Jeff Beck dvd uten å kjede meg ganske fort :P

Hat meg så mye dere vil.

Jeg syns de fleste av "vokalist-låtene" til Yngve er s***. Det er når han skriver noe instrumentalt at han virkelig er i sitt ess, om du spør meg. Bare hør på låter som "Black Star"!

Han har visse unntak i katalogen sin, da, med vokalistlåter jeg syns er ganske fete. Deriblant "Rising force" og "The seventh sign".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det meste av instrumental-musikk der èn artist skal framheves blir drit kjedelig. Det går greit med store jazz-band der fleste musikere framheves, men dette, Eric Johnson, yngwie osv blir bare helt ræva å høre på. Stilige soloer og suveren teknikk, men god musikk er det vel knapt

Jeg synes det er fremragende musikk. Istedenfor vokal så har man gitaren med sine mange toner og nyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.