Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Cube 30x


-Håvard-

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøp meg ny forsterker, en roland cube 30x.

Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne koble til mp3-en og spille av samtidig som jeg spilte, men neida.

jeg hadde og kobla til koss headsettet mitt, når jeg trøkte på "play" fikk jeg en liten overaskelse.

Ja, lyden var forferdelig høg og sprengte høytalerne i headsettet mit :angry:

Jeg leste i den den instruksjons tingen, men der sto det at jeg skulle bestemme volumet på den enheten jeg hadde kobla til, men lyden var jo av på mp3-en

Jeg har prøvd senere uten headsettet men lyden var fortsatt like høg.

Er det noen som vet om det går an å få lyden ned?

Endret av -Håvard-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå an å bruke volumet på Mp3'en. Det skal teoretisk sett ikke gå an å få lyd ut forsterkeren dersom mp3'en din er av, da det ikke kommer lydsignal ut :huh:

og en ting.. Man skal ALLID skru ned lyden 100%, koble opp, sette på og SÅ justere volumet sakte oppover.

Gjelder egentlig forsterkere også. Skru av volumet når du ikke bruker ampen. Når du skal spille igjen, sjekk volumet. Slå deretter på forsterkeren og juster volumet på nytt.

Har gjort en del stygge tabber med dette før. Slått på forsterkeren, og den står på nesten full guffe uten at jeg visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumet bestemmes av MP3 spilleren på den forsterkeren. Det har ingenting å si om volumet står på 0 eller 10 på forsterkeren, den bare leverer ut lydsignalet som gis fra MP3 spilleren. Har selv gått på den smellen med forsterkeren...

Jeg tok lyden av helt på mp3-en og, men lyden var høg for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke avslørt hvilken utgang du brukte på mp3- spilleren. Brukte du line out, eller phones?

Det er vel bevist for lenge siden at hvis du vil ha hjelp, må du komme med så masse info som mulig, og ikke så lite som mulig.

"Phones"- utgangen er regulert av volumnivået på mp3- spilleren din. Har du en lineout, er den ikke det. Der er signalet konstant. Derfor må du bruke phones for at volumkontrollen på mp3spilleren skal fungere. Nå er det jo ikke sikkert at spilleren din har lineout, men det er i det minste slik det fungerer.

Du er sikker på at du koblet headsettet på "Phones" på cuben, og ikke på "Speaker"?

Flott deg gjerne med et bilde av koblingene også, slik at vi kan se hva du driver med. Dette virker merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke avslørt hvilken utgang du brukte på mp3- spilleren. Brukte du line out, eller phones?

Det er vel bevist for lenge siden at hvis du vil ha hjelp, må du komme med så masse info som mulig, og ikke så lite som mulig.

"Phones"- utgangen er regulert av volumnivået på mp3- spilleren din. Har du en lineout, er den ikke det. Der er signalet konstant. Derfor må du bruke phones for at volumkontrollen på mp3spilleren skal fungere. Nå er det jo ikke sikkert at spilleren din har lineout, men det er i det minste slik det fungerer.

Du er sikker på at du koblet headsettet på "Phones" på cuben, og ikke på "Speaker"?

Flott deg gjerne med et bilde av koblingene også, slik at vi kan se hva du driver med. Dette virker merkelig.

æhh, jeg brukte line out :rolleyes:

Takk for svar :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.